Kenneth Dreyer
Well-Known Member
Hadde nettopp en liten samtale med en kunde, hvor vi begge to ble sittende og lure på et lite spørsmål. Lønner det seg egentlig og annonsere for mye på sider som tar for seg en bestemt nisje?
Kunden min driver en nettbutikk med kosttilskudd og treningsprodukter. Butikken er ikke 100 % på nett enda, da det fortsatt jobbes med produktbeskrivelser og bilder. Han hadde gått med planer om å annonsere på treningsforum.no og iform.no og lignende plasser, men er egentlig dette så bra markedsføringskanal som man kanskje ville tro? Spesielt med tanke på at han er fersk på internett (han har vært 17 år i bransjen), og brukerene av disse nettstedene ikke har sett nettbutikken hans. Jeg går med en troen av at mange av de som er faste brukere av treningsforum, iform osv alle har gjort seg opp en mening om hva slags butikker dem helst vil handle fra, og at det da er vanskeligere å få dem over til deg som kunder. Da ville det kanskje være lurer å annonsere andre plasser hvor det er potensielle "trenere" ? F.eks bilforum, mannemagasiner osv..
Kunden min driver en nettbutikk med kosttilskudd og treningsprodukter. Butikken er ikke 100 % på nett enda, da det fortsatt jobbes med produktbeskrivelser og bilder. Han hadde gått med planer om å annonsere på treningsforum.no og iform.no og lignende plasser, men er egentlig dette så bra markedsføringskanal som man kanskje ville tro? Spesielt med tanke på at han er fersk på internett (han har vært 17 år i bransjen), og brukerene av disse nettstedene ikke har sett nettbutikken hans. Jeg går med en troen av at mange av de som er faste brukere av treningsforum, iform osv alle har gjort seg opp en mening om hva slags butikker dem helst vil handle fra, og at det da er vanskeligere å få dem over til deg som kunder. Da ville det kanskje være lurer å annonsere andre plasser hvor det er potensielle "trenere" ? F.eks bilforum, mannemagasiner osv..