Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Markedsføring av artikkelskrivingen min

flippflopp

Medlem
Hallo.

Jeg trenger flere oppdrag. Det har dabbet litt ut her. Har noen, men det kommer færre og færre. Jeg vet ikke helt hvorfor. Alle er fornøyd. Jeg får bare gode tilbakemeldinger, ingen er misfornøyd, men de sier de ikke har veldig stort behov. Og det tror jeg gjerne, men noen må da ha behov! :confused:

Jeg fikk tips av Tonny K (administrator) om å sende e-poster til folk jeg trodde kunne trenge. Det har jeg gjort i dag, og jeg har fått tre svar, men det er vanskelig å finne sider jeg tenker kan trenge å kjøpe artikler. Hvilke sider trenger typisk mye artikler etter deres erfaring?

Har dere andre ideer til hvordan jeg kan få opp salget? Tenkte på å tilby andre å selge artikler, og så kjøpe de av meg og fungere som et mellomledd. Det kunne jo fungert kanskje. Litt som dropshipping. Hva tenker dere om det? Er det en god buisness-plan? Jeg vil skrive, ikke hele tiden tenke på hvem som kunne tenke seg å kjøpe.
 

flippflopp

Medlem
Du kan jo tilby å sende faktura for jobbene du utfører, mulig det vil hjelpe at kundene dine kan skrive av utgiften på skatten.

Ja, jeg vil bare avvente litt før jeg gjør dette fordi foreløpig er dette en hobby. Og hobby er skattefritt. Når jeg driver det som næring, blir det ikke en hobby lengre fordi man ikke kan ha hobbyen sin som det samme som man har som næring.

Sett opp en nettside hvor du skriver litt om deg selv, og setter opp en haug med referanser.

Det var en god idé! Takk.
 

Tonny Kluften

Administrator
Ja, jeg vil bare avvente litt før jeg gjør dette fordi foreløpig er dette en hobby. Og hobby er skattefritt. Når jeg driver det som næring, blir det ikke en hobby lengre fordi man ikke kan ha hobbyen sin som det samme som man har som næring.

Det er ikke noe mer eller mindre næring om du sender faktura eller ikke, det har overhodet ikke noe å si. Om det er næring avgjøres av hvor mye penger du tjener på det, om det du gjør er egnet til å gi overskudd over tid.
 

Ole Avranden

utvandret
Du kan vel skrive kvittering selv om det er en hobby.

- - Edit: Tonny er jo raskere enn sin egen skygge her... Og vi er enige: Du kan skrive kvitteringer/fakturaer selv om det artikkelskrivingen ikke er næring.
 
Sist redigert:

flippflopp

Medlem
Du kan vel skrive kvittering selv om det er en hobby.

- - Edit: Tonny er jo raskere enn sin egen skygge her... Og vi er enige: Du kan skrive kvitteringer/fakturaer selv om det artikkelskrivingen ikke er næring.

Er det forskjell på om jeg skriver kvittering eller om PayPal skriver kvittering da?

Hvilke språk skriver du på? Hva tar du for dette? Er det spesielle nisjer du er bedre på enn andre?

Jeg tar 100 kroner per artikkel via Mikrojobb.no for 500 ord, men om du kjøper bulk eller om jeg får til å fakturere, kan jeg sikkert gå ned i 80 kroner. Fordi Mikrojobb.no tar 20 kroner av hver 100-lapp jeg selger for der.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det flyter over av personer er villig til å skrive billig. Det er stor mangel på kvalitetssider å plassere disse artiklene på. Klarer du å gjøre noe med det, så skal du se du raskt vil få mange kunder.

Jeg er selv interessert i både artikler og annonser, men de bloggene her inne på WF begynner å bli rimelig oppbrukte.
 

Ole Avranden

utvandret
Er det forskjell på om jeg skriver kvittering eller om PayPal skriver kvittering da?

Ja. PayPal-kvitteringen sier bare at en transaksjon har foregått, og er således ikke gyldig som noe mer i regnskapet. Hvis du derimot skriver en spesifisert kvittering med hvilke tjenester som er levert så duger det til bruk i regnskapet.
 

flippflopp

Medlem
Hvilke språk skriver du på? Er det spesielle nisjer du er bedre på enn andre?
Tja. Jeg har skrevet om alt fra kjønnssykdommer til politiske tekster så langt, så vil si jeg er ganske allsidig.

Kan du gi flere muligheter? F.eks. kan du skrive 300 ords artikler for 60 kr? Da tar jeg 50 stk med faktura.
Mja. Jeg synes egentlig research-delen er den mest tidkrevende, når jeg vet hva jeg skal skrive, så går det fort. Jeg må tenke litt på det, men jeg tror nok svaret blir nei, rett og slett fordi det tar så lite tid å skrive 200 ord ekstra.

Det flyter over av personer er villig til å skrive billig. Det er stor mangel på kvalitetssider å plassere disse artiklene på. Klarer du å gjøre noe med det, så skal du se du raskt vil få mange kunder.

Jeg er selv interessert i både artikler og annonser, men de bloggene her inne på WF begynner å bli rimelig oppbrukte.
Ja, jeg forstår. Hm. Kanskje jeg skal bygge noen sider og tilby betalte poster der! :D Hvilke nisjer er mest interessant for folk her inne? Og hvordan setter man pris på slikt? Setter man utifra PageRank eller er det andre ting?

Ja. PayPal-kvitteringen sier bare at en transaksjon har foregått, og er således ikke gyldig som noe mer i regnskapet. Hvis du derimot skriver en spesifisert kvittering med hvilke tjenester som er levert så duger det til bruk i regnskapet.
Dette var nytt for meg. Jeg har lest flere tråder om dette på forumet, og svarene har alltid vært at du kan legge PayPal-kvitteringer i regnskapet, så lenge du spesifiserer hva du har kjøpt. Er dette feil altså...?
 
Topp