Markedsføre en sosial tjeneste

sKrud

Meget sliten student
Hei

Er i sluttfasen i utviklingen av en norsk sosialtjenneste på internett å trenger derfor tips og triks for hvordan jeg best mulig kan lansere denne tjennesten.

Uten at jeg skal gå inni detalj på hva dette er, så kan jeg si at tjennesten vil ha rev-share. Slik at inntektene vil bli delt mellom de aktive brukerne og siden. Det vil være ulike rev-share nivåer, ut i fra hvor bra rating brukerne har.

Tjennesten er som mange andre slike tjenneste avhengig av å ha en større masse brukere..

Så hva skal jeg gjøre for å få en kick start på tjennesten?

Budsjettet for reklame er svært begrenset, så jeg setter derfor pris på å få tips og gode og rimelige/gratis metoder jeg kan bruke.

Takk for alle tips!

Sist redigert av en moderator:

zapotek

Medlem
Litt avhengig av hva nettstedet går ut på, men det beste er nesten om du har et vervesystem slik at folk verver og får med venner. Når linken til siden din går fra person til person via msn, det er da det virkelig tar av!

InVert

Blogger
Se på nettby sitt konsept.

De har forskjellig rangering på brukerne ettersom hvor aktive de er. Har du en målgruppe som er opptatt av slik "Status" på nett kan du bruke noe lignende som gir ekstra poeng ved verving, deling av informasjon og hvor mange av tjeneste på nettstedet de bruker. Tjeneste du vil de skal bruke får da selvsagt høy uttelling på poengene.

sKrud

Meget sliten student
Ja, detter har jeg allerede implimenter. Skal få kodet en vervetjenenste som gir brukerne poeng å dermed høyere status.

men, promotering må til..Jeg trenger brukere for at snøballen skal begynne å rulle.

Hvor når jeg større grupper best? Feks. forum/sider/tjenneste som jeg kan spørre om å få reklamere på..

Jeg kommer på følgende akkurat nå:
- Facebook
- Twitter
- nettby
- Kudos

Men uten om disse vanlige..hva har vi?

Samarbeid med andre nettsider. Kan du lage et spennende sosialt nettsted kan det sannsynligvis være av interesse f.eks. for mine brukere, som blant annet er svært flinke til å bruke Del på Facebook-knappen. Gi meg noe lignende, og det blir sannsynligvis brukt.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
De flest toppbloggerne er jo damer så du får komme deg på sjekkern sKrud (med velfylt lommebok.) :D

Om medlemmene dine har mulighet for egen blogg / skrive nyheter så kan det også bli bra med trafikk om du bruker knapper som "Del på Facebook" og "Del på Nettby." Dette kan vel ikke kunne kategoriseres som direkte konkurrenter med tanke på at du tilbyr noe ekstra som ikke finnes hos de to store.

Funksjonen som Olafmoriarty kommer med er ikke dum. At folk kan legge ut en link med "Del på Skrud's homeparty" er jo skikkelig bra.

En annen sak (som jeg ikke har erfaring med men som jeg ser mange nettsteder bruker) er slike funksjoner hvor medlemmene dine kan sende ut invitasjoner til venner f.eks ved å skrive inn deres msn-adresse og passord, systemet ditt henter ut deres epostadresser og sender ut invitasjoner til de som brukeren din har valgt i lista med epostadressene.

Anders

Medlem
Send ut pressemelding og plei evt kontakter du har hos mediene. Kanskje du kan få oppslag som "Nordmann utfordrer Facebook". "Bli betalt for å være på facebook".

picxx

WF 09
Tusj --> Dass
Tusj --> Dass på toget
Tusj --> Dass på operaen
Tusj......etc....

Det burde funke litt ;)

Topp