Dostojevskij
Medlem
Jeg har havnet i en litt vanskelige situasjon. Jeg opprettet et AS og planla å føre regnskap selv i november 2013, og regnskapsføringen gikk greit frem til begynnelsen av 2014, da jeg sluttet å føre regnskap. Det har nesten ikke vært aktivitet i selskapet, men egenkapitalen er tapt, og jeg skylder omtrent ti tusen kroner som snart går til inkasso. Selskapet har totalt hatt en omsetning på omtrent 30 tusen kroner.
Jeg vurderer nå om jeg skal oppløse selskapet eller slå det konkurs, men er litt redd for hva konsekvensene av manglende regnskap kan være for meg personlig. Jeg har alltid tenkt at det ikke kan ha noen særlig konsekvenser med så lav omsetning, og når jeg hverken har unndratt skatt eller moms, men det kan jo være feil.
Jeg vet det er noen regnskapskyndige her, så håper dere kan hjelpe meg litt på vei. Jeg bryr meg for øvrig ikke særlig om jeg får konkurkarantene.
(Ja, jeg vet jeg har vært dum, så det er ingen grunn til å påpeke det)
Jeg vurderer nå om jeg skal oppløse selskapet eller slå det konkurs, men er litt redd for hva konsekvensene av manglende regnskap kan være for meg personlig. Jeg har alltid tenkt at det ikke kan ha noen særlig konsekvenser med så lav omsetning, og når jeg hverken har unndratt skatt eller moms, men det kan jo være feil.
Jeg vet det er noen regnskapskyndige her, så håper dere kan hjelpe meg litt på vei. Jeg bryr meg for øvrig ikke særlig om jeg får konkurkarantene.
(Ja, jeg vet jeg har vært dum, så det er ingen grunn til å påpeke det)