Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kvasir og annonsering

Fredrik

Medlem
Har i morgen et møte med en selger for Kvasir (Eniro). Med adwords er jo dette greit i forhold til priser etc. Men hvordan funker dette med Kvasir?

Hva bør jeg tenke på og hvordan funker prisene etc. Kunne vært greit med litt info før dette møtet, så jeg kanskje kan oppnå noen fordeler???
 

Robert

Mr. 66
Jeg ble også oppringt av en selger og fikk et møte.
Jeg ble tilbudt pakken "Kvasir standard" som ga med 7 prioriterte og 58 generelle søkeord. i tillegg skulle jeg få en minibanner på mitt søkeord.

Denne fantastiske pakken kostet vanligvis 30K men jeg skulle få den til kun 7K (uten mva)

Etter litt tastaturregning hjemme valgte jeg å takke nei. Om du velger å annonsere med kvasir så tror jeg alle her hadde satt pris på tilbakemeldinger i denne tråden :)

De fristet med 10% avslag om jeg ringte innen kort tid/underskrev der og da. Aldri underskriv en avtale før du får regnet på den/sovet på den, men det vet du vel :p

Edit:

Jeg kan også legge til at hovedgrunnen til at jeg valgte å takke nei var at jeg allerede har gjort en bra SEO jobb så jeg rangerer både på 1 og 2 plass på de søkeordene de prøvde å selge meg.
 
Sist redigert:

Randulf Småfix

Kanonfotograf
Har også blitt tilbudt kvasir anonsering, uten at jeg har kjøpt det fra dem. Jeg kommer imidlertid øverst på google søker som kommer opp hos kvasir, på de viktigste søkeordene, så da er det ikke så mye å vinne på en annonse.

Prøver imidlertid ut kvasir sitt nye "betal per klikk", som har annonser nederst på siden, samt vistnok noen andre sider. Har ikke sjekket om dette generer noe trafikk, men jeg tror ærlig talt ikke det. Har slitt med å finne sider som har sponsede linker fra eniro ute...
 

Fredrik

Medlem
Huff. De skulle selge meg en pakke til en pris av 30 000 eller noe slikt som så klart egentlig kostet 60 000.-

Mens hun satt på kontoret så logget jeg inn i analytics og adwords og kom frem til at ut fra hva de kunne gi så var dette verdt ca 4500.- (netto) for meg. Da er det også justert for litt høyere konverteringsrate osv. Jeg forklarte at jeg mens vi satt der kunne logge inn i nettbanken å overføre pengene (4500.-) umiddelbart.

Nei, det gikk nok ikke.

Så prøvde hun med at de faktisk utførte søkemotoroptimalisering for den prisen i tillegg. Jaha, så dere utfører SEO altså svarte jeg. Hæ? Hva mener du nå? Svarte hun.

Etter å ha forklart hva PPC, CPC, CTR og alt mulig annet var for noe så sa damen: Aha, så det er slik nettet fungerer!

Det ble ikke noe handel nei.

Hun hadde forøvrig noen tall med seg som bare var helt på trynet. Se her: for bare xxx tusen får du faktisk hele 1 200 besøkende til din side i løpet av et helt år.
 
K

Kontoristen

Guest
Så prøvde hun med at de faktisk utførte søkemotoroptimalisering for den prisen i tillegg. Jaha, så dere utfører SEO altså svarte jeg. Hæ? Hva mener du nå? Svarte hun.

Men kan kvasir si at de de utfører SEO? Er det ikke slik at annonsering må man betale for årlig, månedlig eller ligndene, og gjør man ikke det så er det borte.

SEO gjør man evt betaler for en gang, men kommer aldri helt bort.
Er jeg på bærtur nå?
 

picxx

Well-Known Member
Rart at såpass store(?) aktører som kvasir (eniro) ikke gir en bedre opplæring til sine selgere. Om man hadde truffet en traktorselger som ikke hadde visst hva en bonde, fortrøsker og harv hadde vært ville man liksom blitt litt skeptisk.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Men kan kvasir si at de de utfører SEO? Er det ikke slik at annonsering må man betale for årlig, månedlig eller ligndene, og gjør man ikke det så er det borte.

SEO gjør man evt betaler for en gang, men kommer aldri helt bort.
Er jeg på bærtur nå?

Det er en to-delt prosess og varierer fra prosjekt til prosjekt. Som oftest optimaliserer man nettsiden først (noe mange selskaper selger som en totaltjeneste, selv om det bare er en liten del av SEO). Deretter kommer det løpende arbeidet, og det er hva som gjøres i denne prosessen som skiller de gode fra de dårlige.
 

Fredrik

Medlem
Hele poenget med feks gulesider, kvasir og lignende selskaper er jo at de selger gjerne luft til en kunstig høy pris. Så er det jo engang slik at for de som ikke har peiling, dvs 99% av oss nordmenn så er det kjempefett å få feks 5 000 besøkende til siden sin for xxx kroner. Dette kommer av at de faktisk ikke vet bedre. De vet feks ikke at for samme antall kroner kan du få hundre ganger så mange besøkende fra google.

Samtidlig har man den ene rørleggeren eller elektrikeren som gulesider osv faktisk fungerer for.

Uansett - så lenge kunnskapsnivået om "nett" er såpass lavt så vil kvasir og gutta gjøre det bra og de trenger da ikke selgere med topp kunnskap.
 
Topp