Argumentene med annonsene,tiden, kontoret??? etc faller lett igjennom da de fleste annonsene er rene blåkopier, tiden er knapp da meglerne har det alt for travelt - kontoret forstod jeg ikke helt hva man skulle med da det er leiligheten/huset som skal selges!?!
Når du handler deg en flatskjerm, hvor ville du handlet? Av en som importerer og selger flatskjermer fra stua? Eller fra Expert, Elkjøp, ElPrice osv..? Hvor får du profesjonaliteten?
Hadde det vært greit å betale 2000,- mindre for TV'n hvis du kjøpte av "Særriøse TV-Hans"?
Hvis du skal ha noen til å male huset ditt, med vasking, skraping og to strøk, vil du jeg skal komme å gjøre det for deg.. jeg er BILLIG! Kun 100.000,-! - Eller vil du at Malerfirma AS skal gjøre det for 120.000,-?
Noen må jo snart forstå her at å selge en bolig ligger i samme bane, men etter MIN mening iallefall, endel viktigere enn en TV for eksempel, selv om, som Peter sa tidligere her; folk bruker lengre tid på å handle seg en TV, enn på å bruke 3 mill på å handle seg et hus.. det er ofte avgjort og bestemt i løpet av en, kanskje to visninger + 10 timer..
Hva gjør du når malinga flasser av, eller TV'n fra Særriøse Hans ikke lenger fungerer? Jeg gir faan i malinga di.. jeg har fått pengene. Og diverse avtaler kan du jo se langt etter så lenge jeg bryter den.
HVOR lett er det å gå til en privatperson, som ikke har 3.000.000,- å gi meg tilbake fordi jeg er ufornøyd med kjøpet av boligen? Hva tror du advokatkostnadene blir i en sånn sak?
- Tipper du da heller skulle ønske du hadde brukt en profesjonell megler, som sitter med regelverket, har ansvar for salget (sammen med selger) i ettertid, og av erfaring har vært borti slike saker tidligere, slik at du får bedre hjelp og kan gå via den naturlige mellommannen..
Er folk virkelig så skakk-kjørte i det landet her, at de fleste tror meglerens oppgave under et boligsalg KUN er å tjene penger for seg selv?
Og det her med at annonsene bare er rene blå-kopier.. haha!
Hvor er grunnlaget for det utsagnet? Fordi oppsettet på annonsene er likt?
Når har det f.eks. stått: "Bolig med utleiedel, stor tomt og kort vei til byen" - når det egentlig er snakk om en "Leilighet i 4-mannsbolig, 300m2 felles tomtearel, landlig beliggende 2 mil på utsiden av byen"?
Nå får dere slutte å komme med argumenter bare for å komme med argumenter.. skal det være saklig i det hele tatt, får det nesten være litt hold i dem også.. Og uansett: Ingen megler i verden som nekter deg å skrive boligannonsen selv, du kan tilogmed kjøre visningene selv hvis du vil. Men det blir jo idiotisk å si at en eiendomsmegler som nettopp LEVER av å selge eiendommer, gjør jobben dårligere enn en som aldri har solgt et hus før, selv om han er en jævli flink bilmekaniker..!?