Lang historie, men jeg skal forsøke å gjøre det kort: Har en kunde Som for ca. 18 måneder siden kjøpte et produkt fra oss, og betalte for dette. For ca. 12 måneder siden kjøpte samme kunde et nytt produkt, og dette er det, på tross av mange purringer og mye prat, ikke blitt gjort opp for.
Nå er det problemer med det første produktet, slik at kunden ikke lengre får benyttet dette. Under normale omstendigheter ville vi selvsagt fikset dette, men i dette tilfellet er jeg litt mer tvilende. Vi har strukket oss veldig langt for denne kunden, men på tross av dette har de ikke betalt for det seneste produktet.
I prinsippet har kunden jo betalt for produktet de nå ønsker hjelp med, og jeg er derfor usikker på om jeg skal kreve at de gjør opp utestående for det andre produktet først. Det er snakk om B2B og begge produkter er relatert og brukes i samme sluttprodukt. Det er ingen innsigelser på kravet og kunden har god økonomi og ikke noe problem med å gjøre opp for seg, det er viljen det står på.
Hva mener dere? Blir det for usselt å nekte kunden hjelp med et produkt de faktisk har betalt for, eller burde jeg stå på mitt for å tvinge dem til å betale utestående?
Nå er det problemer med det første produktet, slik at kunden ikke lengre får benyttet dette. Under normale omstendigheter ville vi selvsagt fikset dette, men i dette tilfellet er jeg litt mer tvilende. Vi har strukket oss veldig langt for denne kunden, men på tross av dette har de ikke betalt for det seneste produktet.
I prinsippet har kunden jo betalt for produktet de nå ønsker hjelp med, og jeg er derfor usikker på om jeg skal kreve at de gjør opp utestående for det andre produktet først. Det er snakk om B2B og begge produkter er relatert og brukes i samme sluttprodukt. Det er ingen innsigelser på kravet og kunden har god økonomi og ikke noe problem med å gjøre opp for seg, det er viljen det står på.
Hva mener dere? Blir det for usselt å nekte kunden hjelp med et produkt de faktisk har betalt for, eller burde jeg stå på mitt for å tvinge dem til å betale utestående?