Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Krigen mot Kickback og Tradedoublers samarbeide?

Nutz

Med lem
Er det noen som har tatt noen konkrete grep om å stoppe dette?
Virker som om ingen er engasjerte i dette temaet.
Hva skyldes denne tilsynelatende likegyldigheten?
Redd for å miste medlemskapet hos Tradedoubler, eller andre straffetiltak?
Eller er det rett og slett det at KickBack ikke har blitt store nok enda til at det synlig påvirker provisjonen?
 

picxx

Well-Known Member
Personlig har jeg fjernet det jeg kunne finne av TD annonser paa mine sider og erstattet med enten egne annonser eller annonser til mindre nettverk/nettverk som ikke tilbyr postbackfunksjon.
Noe annet kommer jeg vel neppe til aa gjoere heller, da affiliatebransjen er en navlebeskuende bransje hvor ingen gidder aa engasjere seg nevneverdig medmindre det er noen som fysisk kommer og rapper pengene de har i portemoneen eller staaende paa kontoen.
 

Nutz

Med lem
Tror vi har blitt dressert til å bli passive når "overmakta" bestemmer noe.
Når Kim Il Sung sa noe var riktig og rettferdig, så visste jo alle i det systemet at det var tilfelle. :)
Det at Tradedobler tillater at en utvalgt affiliate som arbeider hos Tradedoubler mottar all provisjon via et nettlesertillegg etter at en annen har sendt den besøkende dit vitner om en særs grisete business og etikk.

Folk som mener dette er rettferdig har nok ikke satt seg inn i saken og prinsippene her.
Kanskje like greit å ikke gjøre det, da man kun gjør det surt for seg selv, det å irritere seg over urettferdige ting man sannsynligvis ikke kan gjøre noe med.
 

Nutz

Med lem
Fikk du frem at det ikke var KickBack sin nettside som var problemet, men at det kun var nettlesertillegget som var "grisen" i dette opplegget?
 

picxx

Well-Known Member
Kickback annonserte også på Finn igår kveld, så jeg.

Ikke missforstå dette og tro det er noen slags krampegang mot kickback.no som nettsted.
Det er det altså ikke.
Det det dreier seg om er at kickback har et nettlesertillegg som dropper cookies på brukere som "vil" motta rabatter på de nettstedene de oppsøker.
Ikke noe nytt, for all del... kelkoo har det samme i UK, men ikke noe som bidrar til en bedre affiliatehverdag blant de stakkarne som fremdeles tror at det å legge ut en banner vil gjøre dem rike.
 

Nutz

Med lem
Hva er vitsen med å føkke opp tråden?

Er den virkelig så truende for dere at den må ødelegges med søppel?
 

Christian

Medlem
Du har opprettet X antall tråder angående det samme tema, og oppført deg ganske utagerende. Min teori at det er derfor folk tydeligvis ikke tar disse trådene så seriøst lengre.
 

picxx

Well-Known Member
Min teori at det er derfor folk tydeligvis ikke tar disse trådene så seriøst lengre.

Det vil i såfall være ganske synd, da dette er en reell trussel for alle som driver med affiliatesalg. Tenk deg finn.no, qxl, vg og dagbladet med egne nettlesertillegg.
Selvsagt ville de ha måttet knytte dette opp mot en brukerkonto, men de fleste av disse har vel allerede ganske store databaser med medlemmer de kan bruke.
Tror ikke det da ville tatt så veldig lang tid før alle vi "småaffiliates" bare kunnet pakket sammen kontoene våre hos de nettverk som tilbyr en postbackfunksjon.
 

hansson

Langveisfarende
Enig med Nutz. Kraftig engasjement blir alt for ofte skutt rett ned her på dette forumet. Som jeg har sagt før i et par andre sammenhenger virker det som majoriteten bare vil ha hjemmekos og vafler og minst mulig engasjement og "vanskelige" saker. Det synes jeg er synd. Er også helt enig i at TD og Kickbacks opplegg er grisete forretningsetikk.
 

Energy

Medlem
Facebook er tingen..

Hvorfor kan du ikke heller spørre dem på Deres Facebook side? Det vil vel ha bedre effekt kontra å diskutere dette internt på et forum?
 

picxx

Well-Known Member
Hvorfor kan du ikke heller spørre dem på Deres Facebook side? Det vil vel ha bedre effekt kontra å diskutere dette internt på et forum?

Har det slått deg at brukeren har totalitær styring på facebooksider, twitterkontoer etc. ?
Kan jo være at spørsmålet er stilt tusen ganger, men aldri fikk oplleve mere enn 2 sekunder i søkelyset, da dette er ett betent emne.
 

Nutz

Med lem
Som Sir Picxx sier, så er det liten vits å "spamme" deres offisielle kanaler med negative og kritiske ting, da dette blir dratt med med en gang.
Er bare å legge seg flat for deres policy, og heller styre unna de annonsørene som bruker kombinasjonen Tradedobler/Kickback, da man ikke har mulighet til å få noe provisjon dersom besøkende gjør et kjøp med nettlesertillegget aktivt.
Når Kickback blir store/større, så vil nettstedene som benytter seg av TD merke det i form av betydelig dårligere inntekter.
Nettverket til TD vil til slutt bestå av "nybegynnere" som ikke forstår hvordan systemet fungerer, og hvor dårlig potensialet for å tjene penger på TD's annonsører egentlig er.
 
Topp