Jeg står fremdeles på mitt når det gjelder Tradedobler AS! Det er Tradedoubler AS vi i Norge må forholde oss til!!!
Hvorfor du skal forholde deg til et driftsselskap og ikke morselskapet som faktisk innkrever pengene du får ubetalt vet jeg ikke, men gjør du en lignende analyse av andre store internasjonale selskaper som har filialer i Norge vil du finne lignende tilfeller. Filialene drifter tjenester, betaler ut lønn og lokale kostnader, mens inntekter går til morselskapet. Derfor gir den typen informasjon et skjevt bilde.
TradeDoubler rapporterer ikke om virksomheten brutt ned på landsnivå, men tar du en titt i informasjonen om til våre investorer så finner du informasjon brutt ned på region. Nordic-regionen er den regionen hvor tallene for Norge inngår. Ikke helt overraskende så går det glimrende
At Mats vil forsøke lage et røykteppe over Tradedoubler AS ved å trekke inn hvor solide eierne er får stå for hans regning! Jeg har kun formidlet fakta som alle kan hente!
TradeDoubler AS er ikke et uavhengig selskap, det er et driftselskap for TradeDoubler AB. Eierene av TradeDoubler har jeg ikke snakket om i det hele tatt, men igjen du finner full informasjon om dette på vår nettside for investorer. En av de største eieren av TradeDoubler er det svenske pensjonsfondet.
Du formidler ikke fakta med utsagn om at TradeDoubler ikke er solide, at du sitter på konkret informasjon om hvor dårlige det går osv. Det du formidler har ingenting med fakta å gjøre. Hadde du tatt deg tid til å sjekke hvordan TradeDoubler drives, hadde du fått med deg at det er TradeDoubler AB du bør ta en titt på og at TradeDoubler går veldig bra.
Hvis det skal resultere i at mitt samarbeid med Tradedoubler opphører så er det litt søkt. Når det er sagt så taper vel verken TD eller jeg stort på noe av det.
Velykket affiliatemarkedsføring handler utrolig mye om gode relasjoner mellom affiliate, annonsør og nettverk. Annonsører må føle seg trygge på at deres affiliates respekterer de reglene som er gitt, at de oppfører seg korrekt og formidler deres "brand" på den måten de ønsker å bli formidlet. Affiliatemarkedsføring har dessverre et noe frynsete rykte hos mange annonsører og dette er noe alle selskaper affiliatenettverk kontinuerlig jobber med å forbedre. Utsagn som ikke har noe rot i virkeligheten og er direkte usanne velger jeg å kalle for rykter og spekulasjon. Slike spredning,
uansett hvilket affiliateselskap eller annonsør det dreier seg om, gjør ikke noe annet enn å skade affiliatemarkedsføringen sitt rykte. Dette skader da selvsagt alle selskaper som driver med dette, men det skader til slutt også affiliates da færre annonsører er villige til å satse på denne typen markedsføring. Færre annonsører, betyr mindre konkurranse mellom annonsørene og da også lavere provisjoner.
Ingen affiliatenettverk er interessert i å arbeide med affiliates som bryter regler, jukser, leverer dårlig trafikk eller sprer direkte usannheter og rykter om annonsører eller selskaper uten å faktisk sjekke fakta. Det har hendt ved flere anledninger at affiliates har blitt bannlyst hos noen annonsører på tvers av alle affiliatenettverk i Norge og utlandet for nettopp ryktespredning, dårlig oppførsel og brudd på regler. For de som ønsker å jobbe med affiliatemarkedsføring på et profesjonelt og seriøst nivå, så er dette bra. Jo mer seriøst ryktet til affiliatemarkedsføring er, jo fler annonsører vil vurdere affiliatemarkedsføring.
Affiliatemarkedsføring handler om et samarbeid mellom annonsør, affiliate og affiliatenettverk. Det er dette samarbeidet som det er viktig å ta vare på og få til å gro best mulig - for alle parter.
Det finnes selvsagt forbedringspotensiale hos alle parter og oppstår det problemer må dette luftes, men da på et saklig nivå. Å spre rykter, usannheter eller å skjelle ut annonsører og affiliatenettverk basert ut på ufullstendig informasjon skaper bare problemer og frustrasjon for alle parter.