Kjapp og trygg hosting for Wordpress

kopi av nettside

Fredrik

Medlem
Trodde ikke dette skulle skje meg men nå har det skjedd:

Noen har kopiert en nettside jeg har laget. Og med kopiert mener jeg kopiert alt av design, tekst, bilder, logo osv.

Opprinnelig laget jeg siden for en kunde hvorpå rettighetene er mine når det kommer til design osv. Noen av arbeidene på siden er såpass nye at jeg ikke har rukket å fakturert alt ennå. Det er forøvrig en bedriftside der nå et annet nystartet AS har kopiert alt.

Uansett - jeg har allerede kontaktet min advokat som sa at dette var opplagt plankekjøring. Jeg har selvfølgelig alt av originalfiler i PSD og kode. Men det jeg lurer på er hva jeg må foreta meg nå? Jeg har feks lastet ned kopisiden med et program som laster ned alt av info i en egen mappe (css filer, bilder osv) på min maskin samt jeg har tatt print screens av sidene.

Er det noe annet jeg må foreta meg for å sikre bevis eller lignende?
 

sKrud

Meget sliten student
Vil tro at dette holder. Hvorvidt det er noen vits å til sak mot dem er noe annet. Send dem en faktura på designet, med et brev fra din advokat. De vil da ha to valg: Pay up eller ta ned siden.

Husk at fakturaen skal dekke nytt design, advokat, omkostinger, goodwill og tort og svien..:)les smør godt på..)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det var jo ikke to identisk like sider da, Heltsikker. Like, ja, men ikke identiske. Men man ser jo hvor han duden har funnet "inspirasjon" fra lzm.

Mener at bevis som screenshots, utskrifter, osv er så lette å fabrikkere at etter min mening er det bare "øyenvitner" som holder som bevis. Ta kontakt med noen, gjerne flere, med kompetanse på web, og sikre at disse har "sett" begge sidene og kan bekrefte likheten.

Men alt hjelper jo, så ta screenshots og utskrifter og alt du kan.
 
Topp