Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Konto deaktivert

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Her er koden fra nettstedet ditt. Som en annen har nevnt i tråden, ligger den altså i Google cached pages.

<script type="text/javascript"><!--
google_ad_client = "pub-0348881655036960";
/* 120x240, opprettet 06.09.09 */
google_ad_slot = "2470738820";
google_ad_width = 120;
google_ad_height = 240;
//-->
</script>
<script type="text/javascript"
src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
</script>

Ser allikevel ikke noen årsak til å klage for deg. Det er jo du som ikke har lest epost fra Adsense, og heller ikke lest hva som står på skjermen når du har vært innlogget hos dem.
 

Ståle

Medlem
Er det ikke litt rart at man skal få hele kontoen deaktivert kun fordi man ikke har lagt til PP? Det burde da iallefall komme en advarsel eller to først?

Det er nettopp dette som er dumt med Google. De er så store, så det er vanskelig å få personlig service. Som regel så får du ferdigskrevet svar tilbake. Og med henvendelser hit og dit.
 

let100

Medlem
Her er koden fra nettstedet ditt. Som en annen har nevnt i tråden, ligger den altså i Google cached pages.



Ser allikevel ikke noen årsak til å klage for deg. Det er jo du som ikke har lest epost fra Adsense, og heller ikke lest hva som står på skjermen når du har vært innlogget hos dem.

Hvor har du i fra at jeg ikke har lest e-post fra Adsense? Jeg har lest hver e-post de har sendt meg og jeg finner ikke noe om privacy policy. Det står i reglene, men de leste jeg ikke så nøye over. Jeg fikk vite at det viktigste var å ikke klikke på egne annonser, eller be andre gjøre det.

Når jeg søker gjennom e-posten min finner jeg ikke ett ord om privacy policy. Det er selvfølgelig min feil at jeg ikke har lest reglene godt nok, men å hevde at jeg ikke har lest e-postene mine blir feil.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Du sier noe let100. Jeg vet ikke når du fikk din Adsense-konto, men jeg sitter nå her og leser epost jeg fikk fra Google i Mars, 2009 om at Privacy Policy skulle vært oppdatert med ny informasjon. Emnefeltet på denne epost var "Introducing interest-based advertising - action required for your AdSense account."

Så ja, om du fikk kontoen din etter Mars kan jeg jo ikke annet enn å beklage at jeg påstår at du ikke leser epost, og heller skulle skrevet at du ikke leser regler godt nok. - Beklager. :)
 

let100

Medlem
Du sier noe let100. Jeg vet ikke når du fikk din Adsense-konto, men jeg sitter nå her og leser epost jeg fikk fra Google i Mars, 2009 om at Privacy Policy skulle vært oppdatert med ny informasjon. Emnefeltet på denne epost var "Introducing interest-based advertising - action required for your AdSense account."

Så ja, om du fikk kontoen din etter Mars kan jeg jo ikke annet enn å beklage at jeg påstår at du ikke leser epost, og heller skulle skrevet at du ikke leser regler godt nok. - Beklager. :)

Jeg hadde ikke konto i mars. Sikkert derfor jeg ikke har fått noen informasjon om dette.

Jeg liker ikke at folk påstar ting uten å vite om det virkelig er slik, men jeg godtar unnskyldningen din.
 

skogtrollet

Medlem
Hvis du ikke har en privacy policy så er det sikkert god nok grunn til å sperre kontoen.

Noen som har erfaring med å få tilbake kontoen etter noe slikt? Er det utestengt for alltid?
 

let100

Medlem
Joda, det er sikkert en god nok grunn, men synes alikavel at jeg burde få en advarsel på forhånd om at jeg burde ha dette.

Dessvere så er Google sin kundesupport svært dårlig. Jeg har nå fått et automatisk fra Google Adsense teamet, og jeg er ikke akkurat imponert over kundeservicen:

På grunn av mange e-postmeldinger kan vi dessverre ikke svare personlig på denne meldingen. Derfor ber vi deg, i stedet for å svare på denne meldingen, om å lese det nedenstående

– Hvis kontoen din ble deaktivert på grunn av ugyldig klikkaktivitet, kan du gå til https://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=57153&hl=no for å få mer informasjon, inkludert en kobling til vårt elektroniske klageskjema. Hvis du allerede har sendt inn et klageskjema og venter på svar, vil vi gjerne takke for tålmodigheten du viser mens vi vurderer kontoen din.

– Hvis kontoen fremdeles er aktiv og du har mottatt et varsel om ugyldige klikk eller visninger på annonsene, kan du gå til https://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=62472&hl=no for å få mer informasjon.

– Hvis det gjelder andre AdSense-relaterte problemer, anbefaler vi at du leter etter mer informasjon i brukerstøtten på http://www.google.com/adsense/support/?hl=no .

– Hvis det gjelder problemer med andre Google-produkter eller -tjenester, kan du gå til Googles hjelpeside på Google Hjelp .

Vi anbefaler også at du kontrollerer e-postinnboksene dine for å se etter eventuelle meldinger vi nylig har sendt. Noen ganger kan meldingene våre fanges opp av e-postfiltre, så vi ber deg også sjekke om meldingene våre ligger i søppelpostmappen i e-postkontoen. Med vennlig hilsen

Google AdSense-teamet

Jeg tror ikke jeg har noen mulighet til å få tilbake Adsense kontoen min. Men denne tråden kan ligge her som en advarsel til andre brukere her på forumet, om at du bør lese reglene nøye.
 
Jeg synes du burde ta deg bryet med å sende inn et "elektronisk klageskjema" slik at du i alle fall får vite hvorfor kontoen ble stengt. En adsense-konto er viktig, og dersom du ikke har gjort noe galt, eller mener deg urettmessig utestengt, er jo et slikt klageskjema den eneste muligheten du har til evt. å få åpnet kontoen.
 

let100

Medlem
Jeg synes du burde ta deg bryet med å sende inn et "elektronisk klageskjema" slik at du i alle fall får vite hvorfor kontoen ble stengt. En adsense-konto er viktig, og dersom du ikke har gjort noe galt, eller mener deg urettmessig utestengt, er jo et slikt klageskjema den eneste muligheten du har til evt. å få åpnet kontoen.

Det er nettop det jeg har gjort, og da fikk jeg det svaret jeg limte inn lengre opp.
 

let100

Medlem
Jeg er ikke akkurat happy med kundeservicen til Adsense. Det er rett og slett umulig å få personlig service, for meg virker det som om at man må være spesiell for å få kundeservice hos Google. Tydeligvis anser ikke Google meg som spesiell, siden jeg får bare automatiske e-poster som ikke er til noen hjelp for meg.

Nå har jeg ikke noen reklame på bloggen min, og lar det forbli slik en god stund framover. Jeg tviler sterkt på at jeg får tilbake kontoen min, da jeg får bare automatiske e-poster som svar. Hvis jeg skal ha noe reklame i fremtiden må jeg sikkert satse på Tradedoubler eller Euroads.

Konklusjon: Les reglene godt før du godtar vilkårene til Adsense(noe jeg ikke gjorde)
 
U

Uregistrert

Guest
Bare så det er sagt angående det med privacy policy: Selv om du ikke har sett mailen med beskjed om å legge til PP, så står det ganske ofte som en beskjed når man logger inn på kontoen sin.

Det står rett ved siden av beløpet man har tjent, midt på skjermen :) (Teksten rullerer riktignok mellom forskjellige andre meldinger her).
 

picxx

Well-Known Member
Litt OT.. (beklager)
Må man sette opp en slik Privacy side på hvert et eneste domene, eller holder det at man linker alle sidene til samme PP side (tenker ikke på include, men bare linke alt til samme side)?
 
Topp