OK, det blir noe (litt) annet, men kanskje bare litt, fordi det kan være tomt nå selv om det har skjedd noe der før. Beklager, jeg har vet fortsatt ikke om noen som selger slike, men det finnes meglere som driver med dette. Men jeg tror likevel at hvis foretaket i praksis er tømt og nedlagt, så gidder ikke eieren å betale en megler for å selge det, og da kommer det neppe på markedet. Med mindre selskapet sitter på en eller annen rettighet selvfølgelig, men da blir prisen deretter. Eller hvis selskapet har framført skattemessig underskudd så kan det være verdt noe hvis en tror at en kan nyttegjøre seg underskuddet, men det er det ikke alltid at blir godtatt.
Hva er det egentlig du er ute etter, underskudd, kundeportefølje, goodwill i markedet, kredittverdighet, eller noe annet jeg ikke kommer på? Jeg fant merkelig nok ikke noe under bedrift ønskes kjøpt på finn.no
Jeg tror du bare skal google etter selskaper til salgs, næringsmeglere etc. Eller kanskje noen her har et selskap som ikke trengs lenger.