Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kjøpe tomt aksjeselskap

snitten

New Member
Hei,

Er det noen som har en god ide over nettsider der tomme AS er til salgs? Gjerne AS som har en lenger eksistens enn 1 år.
 

Steve Cash

Medlem
Nei, men det finnes firmaer som selger nye selskaper, google etter hylleselskap. Advokatfirma Varjag er et eksempel på foretak som selger slike. Foretak som kjapt oppretter et nytt finnes det mange av, f.eks. Conta.

Hvorfor skal det tomme selskapet være mer ett ett år gammelt? Hvis det ikke har foregått noe der har ikke selskapet noen historikk som gjør det kredittverdig. Har det akkumulert underskudd er det ikke gitt at du får bruke det. Dessuten risikerer du å ta over ansvar, f.eks. garantier, som selskapet har gitt.
 

snitten

New Member
Takk for ditt svar Steve Cash. Jeg skrev tomt aksjeselskap og ser nå at det muligens er feil.
Vi ønsker å overta aksjeselskap som har hatt aktivitet.
 

Steve Cash

Medlem
OK, det blir noe (litt) annet, men kanskje bare litt, fordi det kan være tomt nå selv om det har skjedd noe der før. Beklager, jeg har vet fortsatt ikke om noen som selger slike, men det finnes meglere som driver med dette. Men jeg tror likevel at hvis foretaket i praksis er tømt og nedlagt, så gidder ikke eieren å betale en megler for å selge det, og da kommer det neppe på markedet. Med mindre selskapet sitter på en eller annen rettighet selvfølgelig, men da blir prisen deretter. Eller hvis selskapet har framført skattemessig underskudd så kan det være verdt noe hvis en tror at en kan nyttegjøre seg underskuddet, men det er det ikke alltid at blir godtatt.

Hva er det egentlig du er ute etter, underskudd, kundeportefølje, goodwill i markedet, kredittverdighet, eller noe annet jeg ikke kommer på? Jeg fant merkelig nok ikke noe under bedrift ønskes kjøpt på finn.no

Jeg tror du bare skal google etter selskaper til salgs, næringsmeglere etc. Eller kanskje noen her har et selskap som ikke trengs lenger.
 

perksp

Member
Kjøpte selv opp et fra Varjag. Bankene er ikke så glad i hylleselskaper. Terror funding alarmen slår ut på full guffe.. Men er vel noe annerledes når du ønsker å kjøpe et selskap med aktivitet
 

Steve Cash

Medlem
Ja vel, det var nytt for meg. Hylleselskaper brukes gjerne av personer som har behov for å komme i gang med virksomheten raskt, nærmest på dagen. Det er riktig at bl.a. banker har plikt til å rapportere til myndighetene hvis de mistenker terrofinansiering, men dette viker søkt. Dessuten har banker, revisorer, regnskapsførere med fler plikt til å be om legitimasjon for den som skal representere selskapet.

Ble du virkelig rapportert? Uansett må det jo være enkelt å rydde opp i hvis en forklarer hva en holder på med, håper jeg i alle fall.

Jepp, dette innlegget er utenfor trådens tema, men synspunktet ditt interesserer meg, hvis dette er tilfelle må jeg være forsiktig med å anbefale hylleselskaper til mine kunder.
 

perksp

Member
Nå skal det sies, at jeg glemte i farten å nevne at vi har utenlandske eiere. Regner med det lyser rødt da i forhold til om det er eiere fra Norge. Det var en rimelig stor papirmølje jeg måtte igjennom for å få en bankkonto. Tok vel nærmere halvannen måned :/
 

perksp

Member
Ja, nå går det like raskt, om ikke raskere og gjøre det på den vanlige måten selv. Eventuelt bruke tjenester som starte-AS og lignende. De vil visst gjerne ha bort dette med hylleselskap nå
 

NilsF

Medlem

Martin R

Medlem
directsales.no/prospekt/2015/6/ingen-aksjekapital-ta-over-eksisterende-selskap-eller-finansiert-aksjeselskap :)
 

Bjørnar

Gründer
Slike selskaper, med anmerkninger - er ikke spesielt mye å trakte etter:
Betalingsanmerkninger: Antall=2 Sum anmerkninger: 7931,-
 
Topp