Hehe ja, var du ikke minus 4k i en annen tråd?
Uansett tips til bruktbil, til den prisklassen ville jeg kjøpt en halvgammel Mazda eller Toyota. Disse tåler tidens tann (såfremt rusten ikke tar dem, så sjekk nøye før du kjøper), og er veldig driftsikre.
Alt av Toyota, mazda, nissan og honda er knall.
Honda er laget av tilårskomne papp plater og mazda ruster opp innenfra (ihvertfall til den prisen). Nissan har jeg null erfaring med, men om du er på utkikk etter billig og driftsikker bil er det bare å sette ett stort erliktegn forran Toyota.
Hadde du spurt for 10 år siden ville jeg også anbefalt gamle volvo 240, men disse begynner vel å gå ut på dato i dag.
Det er ikke sant som du sier at Honda bare er papp og drit, og at Mazda ruster som et helvete.
Ang. Honda er det meget mulig det brukes annet materiale i den europeiske produksjonen, men madammen var i en kollisjon med en honda for ett par mnd. siden (hun kjørte en toyota hi lux) hvor hilux'en fikk noen skrammer forran på skjermen, mens hondaen så ut som ett stykke skrapjern, så om dette er gjengs for honda ville jeg holdt meg langt unna.
Jeg har selv kjørt Mazda i mange år i norge og kjørte lenge (4-5 år) uten så mye som antydning til rust, men når den første rustbobla dukket opp ble det omtrent som en svineinfluensa, så om man digger å sveise er mazda ett godt valg.
Ang. Honda er det meget mulig det brukes annet materiale i den europeiske produksjonen, men madammen var i en kollisjon med en honda for ett par mnd. siden (hun kjørte en toyota hi lux) hvor hilux'en fikk noen skrammer forran på skjermen, mens hondaen så ut som ett stykke skrapjern, så om dette er gjengs for honda ville jeg holdt meg langt unna.