Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kjøp av PR5 lenke. Hvor mye ville du gitt?

Ståle

Medlem
Salg av lenker er vel grunnen til at WF ikke har pagerank, hvis jeg ikke husker feil. Google er klar på at salg av lenker ikke er god praksis.. .

Men fremdeles ranker WF nesten latterlig bra på en del ord... ;)

Ikke bygg lenker for PR, men for serp! :)
 

Hupsey

Medlem
Nei, reklame skal ha nofollow atributter i følge google..
Google blander seg ikke i utgangspunktet hvem du reklamerer for, men salg av lenker for å øke SERP ønsker google å straffe. Det er forsåvidt greit nok, ellers kunne man jo kjøpt seg opp i rankingen i stdet for å rangere på grunn av relevant innhold...
Når det gjelder WF rangerer forumet utmerket på mye, egentlig ganske strengt av google å forsette "straffen" etter ny eier har overtatt.. Men tror ikke det er så mange som bryr seg om pr uansett..
 

Tonny Kluften

Administrator
Salg av lenker er vel grunnen til at WF ikke har pagerank, hvis jeg ikke husker feil. Google er klar på at salg av lenker ikke er god praksis.. Men reglene er diffuse.. Har du et directory kan du fint ta betalt uten å få straff..

Det har ikke vært solgt lenker her på 2 år såvidt jeg vet. Jeg har ikke kontaktet Google via webmaster tools fordi PR er helt uten betydning. Men ja, selger du lenker kan du få hard straff.

Prisen på 100 kr som jeg nevnte er hva jeg ville ha betalt, ikke hva markedsprisen er. Det er forsåvidt ikke noen grunn til å kjøpe kun èn lenke uansett, men 10 PR5 lenker kan jo være verdt noen tusen.
 

Epsilon

Medlem
@Tonny, vet du hvordan Google fant ut at det foregikk lenkesalg?
Det må være veldig mye å gjøre for Google hvis de har ansatte som jobber med å søke på nettet for å avdekke slikt.
 

picxx

Well-Known Member
@Tonny, vet du hvordan Google fant ut at det foregikk lenkesalg?
Det må være veldig mye å gjøre for Google hvis de har ansatte som jobber med å søke på nettet for å avdekke slikt.

Det ble brukt text-link-ads, så sikkert en veldig enkel sak å finne det ut.
(Fikk selv beskjed om å fjerne adsense på siden når jeg kjørte T-L-A).
 
Topp