Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kjøp av PR5 lenke. Hvor mye ville du gitt?

Epsilon

Medlem
Hei!

Lurer litt på hva som er vanlig pris for lenker med en alright ankertekst.

Hvis vi tar denne siden for eksempel:
http://www.sondreolsen.no/
Den har PR5 og handler om politikk.

Hvor mye synes du det ville være rimelig å betale for en lenke som ikke er så veldig synlig? (helt nederst der de fleste slike lenker er...) Som har en tekst som denne:
"Les om norsk politikk på ValgPrat.no "
 

Epsilon

Medlem
Ingen som har noe foslag til hva noe slikt burde koste?
F.eks. en liten lenke på bunnen i et år:
- 50 kr?
- 100 kr?
- 250 kr?
- 500 kr?
Mer?

Hva synes du det er verdt?
 

Epsilon

Medlem
Lenken hadde kun vært for å få inn en god ankertekst, og for PR. Ikke for at man skal få særlig med klikk...
 

picxx

Well-Known Member
thehun har PR 5.
Koster $600 / dagen for en link på toppen av siden der.
 

Ståle

Medlem
picxx; de linkene er vel mer for trafikk enn juice. Enig med Tonny, men ville nok heller spart pengene, og bygd linker med andre metoder. (poster i blogg etc...)
 

Epsilon

Medlem
@Ståle kan du utdype litt det med poster i blogg. Mener du å opprette en egen blogg hvor man poster om det, betale bloggere for å skrive om det, eller noe annet?
 
U

Uregistrert

Guest
Haha, betaler ikke 100kr for en pagerank 5 link engang. Da er du gjerrig. Hadde lett betalt 250-500+ (men, har fortsatt til gode å gjøre sånne blackhat ting).
 

picxx

Well-Known Member
picxx; de linkene er vel mer for trafikk enn juice.

Tråden ligger under linkbytte, og ikke SEO, så en må jo se på alle aspekter ved tilfelle lenkebytting da, og ikke kun fokusere på det som har med SEO å gjøre.
 

Ståle

Medlem
Tråden ligger under linkbytte, og ikke SEO, så en må jo se på alle aspekter ved tilfelle lenkebytting da, og ikke kun fokusere på det som har med SEO å gjøre.

Joa, greit nok det, men;

Lenken hadde kun vært for å få inn en god ankertekst, og for PR. Ikke for at man skal få særlig med klikk...
 

Ståle

Medlem
Beklager, ser at du ser etter pris for et helt år. Da er nok 100kr _litt_ under markedspris. :) Jeg tenkte per måned:)

Uansett, jeg er ikke oppdatert på priser, men ta en titt på DP å se hva lignende linker går for der. :)
 
Haha, betaler ikke 100kr for en pagerank 5 link engang. Da er du gjerrig. Hadde lett betalt 250-500+ (men, har fortsatt til gode å gjøre sånne blackhat ting).

Blackhat? Mulig jeg overser noe, men er det egentlig noen forskjell på å kjøpe linker og å kjøpe annonser? Med tanke på hvor mange prosent av annonseinntektene mine som kommer fra Google kan jeg ikke skjønne at de skal være negative til annonser på internett?
 

Hupsey

Medlem
Salg av lenker er vel grunnen til at WF ikke har pagerank, hvis jeg ikke husker feil. Google er klar på at salg av lenker ikke er god praksis.. Men reglene er diffuse.. Har du et directory kan du fint ta betalt uten å få straff..
 
Topp