Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kan noen skade siden min?

OldHP

Medlem
Bestilte en link eller noen flere og betalte ikke til alle, fikk en melding om at han ene som ikke fikk penger ville ødelegge for siden min, ser nå at en av 4 sider som er indeksert på google er fjernet.. kan man virkelig ødelegge for andres sider? Hva gjør jeg da isåfall? Kjøpe nytt domene?
 
Det skal i teorien ikke være mulig å ødlegge for andre sider. Ellers ville man kunne ødlegge for konkurrenter. Man kan selvfølgelig rapportere en side til Google, men da må innholdet være ulovlig.
 
Om man link-spammer et domene - havner man ikke da i sandbox?

Man skal ikke kunne gjøre det. Ellers kunne hvem som helst ødlagt for konkurrenter.

Men noe som kan ødlegge for for deg, og som jeg ikke har tenkt på før nå er duplisert innhold. Det er noe google ser negativt på, og jeg vil anbefale deg å bytte ut så mye som mulig av innholdet på nettsidene dine. Dette skal heller ikke kunne få siden din til å forsvinne fra søkeresultatene helt, men vil nok kunne få siden din til å falle.

Tror du at siden din er kommet i sandboksen kan du enkelt gå inn i webmaster tools og sende melding til google.
 

Morph

Svart belte i snoking
Etter siste Google-oppdateringer vises det til flere tilfeller av negativ SEO - at linker kan skade andre sider. Dette gjør Google selvsagt noe med, så hvis man er utsatt for dette, gjelder det nok å ha is i magen. Hvis ikke, risikerer man kanskje å gjøre vondt verre :)
 
Etter siste Google-oppdateringer vises det til flere tilfeller av negativ SEO - at linker kan skade andre sider. Dette gjør Google selvsagt noe med, så hvis man er utsatt for dette, gjelder det nok å ha is i magen. Hvis ikke, risikerer man kanskje å gjøre vondt verre :)

Du har helt rett, men i teorien skal det "ikke" være mulig.
 

OldHP

Medlem
Ironisk nok så skadet GOOGLE min side og ikke digital point medlemmet. Klikka litt på forumet etter at de krenket siden min.. Fra pr 2 gikk jeg til pr 1. Har virkelig google lov til det, å bruke personlige argumenter og nedgradere PR?
 

Erlend

Medlem
Neppe det som skjedde
Ironisk nok så skadet GOOGLE min side og ikke digital point medlemmet. Klikka litt på forumet etter at de krenket siden min.. Fra pr 2 gikk jeg til pr 1. Har virkelig google lov til det, å bruke personlige argumenter og nedgradere PR?
 

Tonny Kluften

Administrator
Ironisk nok så skadet GOOGLE min side og ikke digital point medlemmet. Klikka litt på forumet etter at de krenket siden min.. Fra pr 2 gikk jeg til pr 1. Har virkelig google lov til det, å bruke personlige argumenter og nedgradere PR?

Tror jeg ikke noe på.
Og du har da vært så lenge med i gamet at du vet hva Google har lov til og hva de ikke har lov til.
 
Topp