Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kan man opprette gratis webside?

sammy

Medlem
Hei igjen.
Denne gangen er spørsmålet:
Finnes det steder der man kan opprette en gratis nettside som er fri fra reklame, og som er enkel å opprere?
Jeg behøver i utgangspungtet bare å kunne legge inn et par bilder og noe tekst. og en eventuell nøytreal bakgrunn eller bakgrunnsfarge.
Nettsiden bør være enkel å opperere. dvs. uten omfattende programering.

Vennlig hilsen
sammy:)
 

sammy

Medlem
Er du ute etter et subdomene som for eksempel sammy.blogspot.com, eller bare sammy.com?

Det finnes flere sider som for eksempel www.blogger.com, WordPress.com — Get a Free Blog Here eller isay*|*Opprett en gratis blogg du og!


Mange takk for gode svar alle sammen.
Nybegynner som jeg er glemte jeg å nevne at det må være et fullverdig domene.
Jeg har allrede en hjemmeside. Men jeg ønsker å opprette en til.
Denne hjemmesiden er i første rekke av "eksperimentell" karakter.
Jeg vil forsøke å opprette en hjemmeside med en "minibutikk" rettet mot et spesielt marked (nisje).
Selv om hjemmesiden ikke vil se så professjonell ut til å begynne med vil den vise om ting "funker" slik jeg har tengt.
Hvis alt fungerer vil jeg videreutvikle ideen.
Grunnen til at jeg håper på og finne et gratis domene er at økonomien ikke er på det sterkeste for å si det mildt.
Det letteste for meg vil være å jobbe utfra templates ( tror jeg) jeg har ingen erfaring med programering. Det vil si den må være så enkel å "opperere" som overhode mulig
Og helst fri for annen reklame. ( jeg har kikket på wordpress, men håpet å finne en annen)

Vennlig hilsen
sammy:)
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Hvorfor i alle dager kan du ikke betale for å få til det du vil? Vel, jeg trodde JEG var gjerrig...
 

Robert

Mr. 66
Mange takk for gode svar alle sammen.
Nybegynner som jeg er glemte jeg å nevne at det må være et fullverdig domene.
Jeg har allrede en hjemmeside. Men jeg ønsker å opprette en til.
Denne hjemmesiden er i første rekke av "eksperimentell" karakter.
Jeg vil forsøke å opprette en hjemmeside med en "minibutikk" rettet mot et spesielt marked (nisje).
Selv om hjemmesiden ikke vil se så professjonell ut til å begynne med vil den vise om ting "funker" slik jeg har tengt.
Hvis alt fungerer vil jeg videreutvikle ideen.
Grunnen til at jeg håper på og finne et gratis domene er at økonomien ikke er på det sterkeste for å si det mildt.
Det letteste for meg vil være å jobbe utfra templates ( tror jeg) jeg har ingen erfaring med programering. Det vil si den må være så enkel å "opperere" som overhode mulig
Og helst fri for annen reklame. ( jeg har kikket på wordpress, men håpet å finne en annen)

Vennlig hilsen
sammy:)

Du kan tilknytte et domene til bloggen din på isay | Opprett en gratis blogg du og! Der har du også mange tilpassingsmuligheter. Domenet må du nok betale for, eventuellt kan du sjekke ut Dot TK - Renaming The Internet men om du ikke klarer å bruke en femtilapp på et domene så begynner man jo å lure på hvor seriøs du er...
 
Gratis domener får du på dot.tk. Men disse domenenavnene er det mange som skyr som pesten (nettopp fordi de er gratis, er kvaliteten på innholdet på disse sidene gjerne langt lavere enn andre steder på nett). På den måten vil det sannsynligvis være mer fornuftig om du tar en runde i nabolaget og spør om noen kunne tenke seg å kjøpe et domenenavn til deg mot at du måker snø for dem eller noe slikt. Tviler sterkt på at et gratisdomene a la dot.tk gir det særlig mye mer streetcred enn et subdomene på wordpress.com.
 

Jan W.

Medlem
...
Jeg vil forsøke å opprette en hjemmeside med en "minibutikk" rettet mot et spesielt marked (nisje)...

Da snakker vi vel om https gjør vi vel? Da koster det vel litt penger uansett.
Send meg en PM om du vil ha med noen på laget ;) Så ordner kanskje jeg med domene på en av mine egne servere. Dette gjorde meg litt nysgjerrig..
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Og det bør være lov til å spørre om gratisting uten å bli kritisert her på WF.

Hvis du sikter til meg, så kan jeg ikke se at jeg har kritisert gjerrigknarken Sammy. Å være gjerrig er jo noe positiv i mine øyne (herregud, jeg er jo Gjerrigknarken sjøl).

For å være litt mindre kryptisk: det ville kanskje vært litt enklere å få de tingene som Sammy etterlyser dersom han hadde spandert et par hundrelapper i året....DET var vel budskapet mitt.
 
Topp