Nå merker jeg at jeg er rimelig drittlei av Google og deres måte å behandle Adsense-kunder på. Jeg hadde tidligere en konto som plutselig ble stengt pga "ugyldige klikk". Jeg har aldri (ihvertfall med vilje) klikket på noen av mine egne annonser, men som kjent er det liten eller ingen sjanse for å få gjenåpnet en konto. Det er jo komplett umulig å få noe svar fra de.
Det verste med dette er jo at de bare sender ut en standard epost uten mulighet til å svare dem. Det finnes så vidt jeg vet ingen mulighet for å komme i kontakt med de og dette gjør at folk (som meg) får kontoene stengt uten noen mulighet til å kunne "forsvare" seg eller på annen måte få et skikkelig svar på hvorfor dette skjedde.
Broren min opprettet en konto som jeg skulle bruke på siden min og det har jeg gjort i litt over en uke nå uten problemer. Så i stad kom denne mailen:
Hei!
Etter en gjennomgang av våre opplysninger, har vi kommet fram til at
AdSense-kontoen din utgjør en risiko for generering av ugyldig aktivitet.
Fordi vi har et ansvar for å beskytte våre AdWords-annonsører fra
kostnadsøkning på grunn av ugyldig aktivitet, har vi måttet deaktivere
AdSense-kontoen din. Din utestående saldo og Googles del av inntektene vil
begge bli refundert tilbake til annonsørene som ble påvirket av
aktiviteten.
Hva f*** er dette for noe piss? Nok en standard-mail som de sender ut og vips sitter jeg der igjen uten Adsense-annonser på siden min og fullstendig uten mulighet til å få gjort noe som helst med det.
Er så dritt lei av måten Google herjer med folk, hvorfor kan de ikke i det minste la meg få et skikkelig svar på hva de driver med? Hvordan begrunner de "AdSense-kontoen din utgjør en risiko for generering av ugyldig aktivitet"?? For meg er det bare et svada-svar. Det sier meg absolutt ingenting....tydelig at Google har vokst seg aaaaltfor store og tillater seg å gjøre akkurat det som passer de.