Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kan .biz- og .info-domener brukes i Norge?

Finnes det egentlig noen som bruker .biz- og .info-domener til noe som helst?

Jeg kunne ikke tenke meg å kjøpe .biz- eller .info-domener fordi jeg har lyst på nettsider jeg kan gi adressen til til kunder uten at de bryter ut i latter.
 
Sist redigert av en moderator:

zapotek

Medlem
Selvsagt brukes .biz og .info domener. Begge har dog fått litt dårlig rykte da de er mye brukt til spam.

Bryte ut i latter? Vel jeg ville ikke ha ledd ihvertfall...
 

picxx

Well-Known Member
Beklager, jeg må bare spørre: Finnes det egentlig noen som bruker .biz- og .info-domener til noe som helst?

Jeg kjøpte opp en hel masse .info domener her tidligere når de gikk for $1/stykk.
Ikke noe problem å drive like mye søkemotortrafikk til et slikt domene som til f.eks. .com eller .net (.no har jeg aldri hatt).

Skal man derimot kjøpe et domene til sitt firma ville jeg nok gått for .no (og evt. .com).
mittseriøsefirmanavn.info ser ikke fint ut :D
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Litt relatert spørsmål: anser google egentlig bilpleie.biz som like relevant for en nordmann som bilpleie.no, forutsatt at inneholdet er likt (sett bort fra duplicate content)?
Hvis man ser bort fra at søk kan begrenses til kun norsk språk eller norske domener da. Og hva med f.eks. bilpleie.de?

Jeg viste ikke om det med .info, men synes sånn generelt at .info / .biz og noen relaterte egentlig er litt "mislykket". Men nå er tld *egentlig* noe merkelig (.com/net/org vs geografiske).
 

zapotek

Medlem
Pong: Har du samme mengde/kvalitet på innlenker og det samme innholdet tror jeg det isåfall dreier som om svææært marginale forskjeller.
 
Topp