Jeg tenker høyt. Muligens malplassert høyt.

Tony J

Alle skal få
Jeg har et mulig vanskelig spørsmål:

Man kan skrive inn navnet på en nettside + stikkord slik at det vises i "taben" i nettleseren og også når man googler etter nettsiden vil også denne "tittelen" vises.

La oss si at jeg eier nettsiden "Nyheterforfolkflest.no" og har følgende tittel:

"Nyheterforfolkflest - Vi leverer nyheter til alle"

Jeg har 3 nettsider som linker til meg, de heter :

Vilagerboller.no
Vilagerdatamaskiner.no
Vilagerpels.no

Vil lenkene mot nettsiden min muligens få høyere verdi dersom jeg endrer tittelen til

"Nyheterforfolkflest.no - Datmaskiner, pels, boller og mye mer"

Jeg har en tanke dersom jeg gjør at tittelen står mer i relevans i forhold til nettsidene som gir meg linker uten å miste fokus å eget nettsted, at nettsiden vil rangere bedre på dette? :)

Men jeg antar selvsagt at ingen har tenkt på dette før!

Mvh

Morph

Svart belte i snoking
Det vil jo ikke uten videre gi høyere verdi. Vi må jo anta at Google krediterer lenker høyere hvis nettsiden har linket til din side fordi innholdet er relevant.

Tittel er én ting - innholdet er selvsagt vesentlig her.

Hvis du tenker på å endre disse elementene etter at du er indeksert, ut ifra innlinkene, ser jeg ikke helt at dette er en ideell strategi.

Misforstod jeg?

zapotek

Medlem
Jeg tror ikke det du skisserer gjør noe utslag (men jeg kan ha misforstått hva du mente).

Tony J

Alle skal få
Jeg har bemerket meg at tittel har en ok SEO effekt. Jeg har ofte gjort noen søk på relevante ord for egen side og de som topper google har ofte disse søkeordene i "tittelen" sin.

Det jeg imidlertid innbiller meg, som jeg ikke har sett så mye skriverier om, er at dersom DU tilpasser ditt nettsteds tittel til å relateres til domenenavnene lenkepartnerene har, så vil det kunne øke SEO verdien. Det begrenser jo seg litt da dersom du har 1000 innlenker så kan man jo ikke lage en tittel med 1000 ord, men så langt det går og som opprettholder egen nettsides relevans, så ville det kanskje være ok?

Det er jo ingen hemmelighet at jeg driver på med kjøpogsalg.no . I dag er tittelen kun "Gratis annonsering". Men om en av dere hadde drevet gadgets.no og ønsket å lenke til meg, så lurer jeg på om effekten av lenken vil øke dersom jeg forandret tittelen til "Gratis annonsering av gadgets og mye mer".

Hvis man ser på finn.no så er tittelen "FINN.no: Reise, Oppdrag, Torget, Eiendom, Bil, MC, Båt..." Dette skal jeg også gjøre, men jeg ønsker å gå lengre, men hva er begrensningene på tittellengden?

RAH

Medlem
Hei Tony,

Jeg tror du overanalyserer dette. Tittelen "Gratis annonsering av gadgets og mye mer" er bedre fordi den er mer spesifikk. Så langt siden handler om Gratis annonsering av gadgets.

Som du selv skriver, vil du før eller siden møte en vegg hvor du ikke kan tilfredsstille alle som linker til deg. Se påd et slik:

1. Du driver en nettside med godt innhold og har derfor en passende tittel
2. Folk linker til deg fordi de vil dele ditt innhold med sine lesere. Det er linkerens ansvar å skrive en god ankertekst.

Optimaliser tittelen i forhold til innholdet ditt.

For å svare på spørsmålet ditt, anbefales det at tittelen er under 70 tegn lang. Merk at hver side fortjener en egen tittel.

Personlig ville jeg hatt denne tittelen: "Gratis Annonsering av Gadgets - KjøpogSalg.no".

picxx

WF 09
Jeg har en tanke dersom jeg gjør at tittelen står mer i relevans i forhold til nettsidene som gir meg linker uten å miste fokus å eget nettsted, at nettsiden vil rangere bedre på dette? :)

Nei.
(Dessuten, iflg. en annen tråd er det møkkalinker fra utenlandske møkkasider som gjelder pr. i dag, så kjøp linker og gi bæng i å tenke på slikt...!!)

picxx

WF 09
Sist redigert:

Tony J

Alle skal få
Styrer langt unna picxx sitt forslag :) Men, takk for svar folkens selv om jeg ikke ble noe klokere. Jeg spekulerer fortsatt i at "titling" av egne sider i forhold til innlinker kan være et superhemmelig våpen. :]

Topp