Jeg selger annonse plasser på min nettside

Martin R

Medlem
Hei,

Jeg selger annonse plasser på min nettside.
Jeg vil selge en ledig annonse plass på en av mine nettsider som heter Elitemafia.
Den nettsiden består av Mafia / Kriminalitet. Jeg har nå for tiden fra 1000 - 8000 visninger på nettsiden per dag. Jeg har snart 300 medlemmer. Nettsiden er ny oppstartet så det kommer et par medlemmer per dag.

Vil du annonsere på Elitemafia?

Send meg en melding på dette forumet.

Jeg jobber med en nettside som heter 123 Parkering.com
Det er en nettside som man kan kjøpe annonse plasser senere.

Jeg har en nettside som heter rabattnett.com (til salg)

- Vil du annonsere / kjøpe / spørsmål?
Kommenter under eller send meg en melding.

- Martin Ravndal

Dag Frogner

Supermedlem
Hvor mange besøkende har du hver måned? Hvor mange av disse er unike?

Som jeg har nevnt tidligere er det ingen som bryr seg om sidevisninger og medlemmer, det annonsører spør mest om er antall besøk.

Hvor på siden vil annonsen vises? Hvor stor er den? Vil den vises på alle sider? Hva er prisen?

Litt mer info kunne jo vært greit...?

Martin R

Medlem
Hei,

På statistikken står det bare sidevisninger.
Annonsen vises nederst på nettsiden.
468x90 Det er størelsen.

Hva slaks pris er en bra pris for å få på per dag / uke / måned?
+ Jeg har 5 bokser som man kan ha linker i sånn at vis en medlem klikker på den så får de poeng + at min annonsør får en besøked.

Det var litt mer info.

Dag Frogner

Supermedlem
Da må du legge inn et statistikkprogram slik at du kan svare på dette. Jeg har solgt annonser litt av og på i tre år på en nettside jeg driver og har enda tilgode å møte noen som bryr seg om antall medlemmer på forumet eller sidevisninger.

Sikker på at størrelsen ikke er 468x60? Har aldri hørt om 468x90.

Prisen er ikke enkel å fastsette og ihvertfall ikke når du ikke vet hvor mange besøkende du har.

Msites Ltd

Livsnyter
Da må du legge inn et statistikkprogram slik at du kan svare på dette. Jeg har solgt annonser litt av og på i tre år på en nettside jeg driver og har enda tilgode å møte noen som bryr seg om antall medlemmer på forumet eller sidevisninger.

Sikker på at størrelsen ikke er 468x60? Har aldri hørt om 468x90.

Prisen er ikke enkel å fastsette og ihvertfall ikke når du ikke vet hvor mange besøkende du har.

Sidevisninger er absolutt viktig i forhold til CPM - så hvis du ikke har møtt folk som er opphengt i sidevisninger, så er det i alle fall ikke "proffe" annonsekjøpere. Sidevisninger og sidevisninger pr besøk, samt UNIKE besøkende er de tallene som er interessante.

468x90 er kanskje ikke et standardformat, men det forekommer på samme møte som 468x150 og 468x400.

Det som er normalt når det gjelder annonser er at bredden har en standard og at hvert medie kan tilby høyder i forhold til hva som passer.
Det er imidlertid noen standarder for formater for å forenkle selger og kjøpers hverdag, og de fleste følger disse.

CPM (som er pris for 1000 visninger) bør ligge et sted mellom NOK 50 og NOK 300

Martin R

Medlem
Svar Dag

Størrelsen var: 468x60
Det som er rart det er at det bare står side sidevisninger i statistikken.

Vis jeg har fra 1000 sidevisninger kan jeg få 200kr per dag?
5 dager 1000kr?

Er det det du mener?

Martin R

Medlem
Tonny

Hei,

På statistikken på nettsiden står det bare sidevisning.

Jeg tenkte vis jeg har 1000 sidevisninger på 1 dag. Kan jeg selge en annonse plass på nettsiden for 1 dag 200kr?

Dag 1: 200kr
Dag 2: 400kr
Dag 3: 600kr
Dag 4: 800kr
Dag 5 1000kr

Er dette en mulighet?
+ Jeg sender ut nyhetesbrev til 290 medlemmer.
+ Jeg kan klikke bokser vis medlemmer klikker får de 100 poeng. Så får dere en som ser på deres nettside.

Tonny Kluften

Administrator
I teorien går det an å selge annonser for 20 øre pr. visning ja. Men det er kun teori, i praksis fungerer det ikke på den måten, sjansen er ørliten for at noen kjøper til den prisen så bare glem slike luftige anslag. 5-10% av de summene er mer realistisk for en bitteliten nettside som din. Hvor mange unike har du pr dag?

Hvordan har du tenkt å selge anonnser forresten?

Martin R

Medlem
Jeg tenkte at jeg kunne legge ut en link:
Kjøp annonse plass her for kun 200kr per dag.

Jeg har fra 1000 - 8000 sidevisninger.

20 øre per visning. Hvordan fungerer det?
Skal jeg lage mitt eget partner program så kan jeg se hvor mange som klikker eller hvordan fungerer dette?

zapotek

Medlem
Nok en gang så har det faktisk noe å si hvor mange brukere som generer de 1000-8000 sidevisningene...

Topp