Jeg selger annonse plasser på min nettside

spikre

peterhamre.no
Vaffelmart: Jeg vet ikke om det er du som har programmert dette nettstedet. Ut i fra kunnskapen du viser i disse innleggene tviler jeg på det. Men om det dog likevel er du som har laget dem, har jeg samme rådet:
- Finn deg en rådgiver. Gjerne er fra webforumet. Du mangler mye "grunnleggende kompetanse".
Det står så vanvittig mye på webforum, webforumet, toppselger m.m. og det er helt tydelig at du omtrent ikke kan ha lest en eneste en av forumpostene, artiklene e.l.
Sett av et par dager til lesing og læring, eller kjøp deg en rådgiver som kan gi deg korte og konkrete svar.

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg tenkte at jeg kunne legge ut en link:
Kjøp annonse plass her for kun 200kr per dag.

Jeg har fra 1000 - 8000 sidevisninger.

20 øre per visning. Hvordan fungerer det?
Skal jeg lage mitt eget partner program så kan jeg se hvor mange som klikker eller hvordan fungerer dette?

Ehh...du vil at folk skal betale 200,- PR DAG??

For å sammenligne: trommeportalen.no er norges eneste diskusjonsforum for trommeslagere og har ca 250 unike besøk og 1500 sidevisninger hver dag. Vi har over 1800 medlemmer. Alle de store musikkjedene i landet er våre kunder, altså folk som er vant til å bruke millionbeløp på annonsering. Likevel er det en stor utfordring å få folk til å annonsere hos oss. Nå tar vi 800,- pr måned (!), men likevel er det få som kjøper fordi de allerede annonserer på en del andre plasser og er skeptiske til å prøve noe nytt.

Når mine kunder annonserer her, treffer de kun trommeslagere. Altså får de meget målrettet annonsering.

Hvem ser du for deg skal annonsere på et mafiaspill??

picxx

WF 09
Plassering av soner er nok av ganske stor betydning når man selger CPM.
Å forvente å få toppbetaling for soner plassert i footer er nok litt vel optimistisk.

Msites Ltd

Livsnyter
Plassering av soner er nok av ganske stor betydning når man selger CPM.
Å forvente å få toppbetaling for soner plassert i footer er nok litt vel optimistisk.

Det har du helt rett i. Samtidig vil det være dårligere CPM på en side som har ekstremt mange visninger pr unike bruker kontra en som har få/normalt med visninger pr bruker. Derfor er det ofte rimeligere å annonsere på forum, communitysider etc kontra redaksjonelle sider, nisjesider etc.

I nisjene vil man se forskjell fra nisje til nisje etter hvordan konkurransen er på markedet.

Det er mange faktorer som kan påvirke prisingen.

Topp