Ja... Tulle leads.? Hva er det?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Fikk akkurat en epost fra vårt kjære affiliatenettverk, Euroads.

De fleste her inne har nok sikkert fått den, men jeg må jo innrømme jeg reagerte litt mer enn normalt når jeg leste akkurat denne. Må si at jeg reagerer litt på at leads skal bekreftes på epost fra annonsør, men det er nå så..

Men hva i alle dager er Tulle-leads for noe? :confused:

Ståle

Medlem
Er helt sikkert leads som ikke betaler for varen, bestiller i fiktivt navn, etc. Du får nok betalt for det du skal ha.

Er forøvrig Pong her på forumet som eier siden, og han virker jo som en real fyr. :)

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hehe, det var en her på forumet som drev på med denne siden ja. Jeg visste at han var aktiv et eller annet sted jeg pleier være aktiv ja.. :D

Jeg skal jo være ærlig, og det er at mitt førsteinntrykk av dette er jo som dennison sier. Men straks jeg fikk høre at det er mr Pong som driver dette så har jeg jo helt klart valgt og se bort ifra nettopp det da.

Ja, det du sier om fiktive navn Ståle, det kan jeg forstå ja. Det var godt sagt. Det ville vært superdupert om du kunne skrevet litt om akkurat hva du mener med Tulle-leads Pong. :)

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg hadde ikke tenkt at EuroAds skulle skrive noe om det, men de gjorde det visstnok... Desto merkeligere ettersom dere reagerer på det -- skal ta det opp med de.

Vi spørte Euroads hva som skjedde hvis det skulle komme inn en tulle-bestilling (f.eks. "Ola Nordman", crazynudechick@hotmail.com, tlf 12345678). "Donald Duck"-bestillinger kalte Anett fra Euroads det.

Dette er ulempen med at vi ikke krever betaling samtidig ved bestilling online.
Men det er noen fordeler også - den viktigste er at folk ikke er så sint / vil ha svar umiddelbart når ting ikke fungerer / når de ikke får det til (fordi de har ikke betalt enda)...

Ellers fikk vi gjennom et salg allerede, så det er bra.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Takk for at du svarer i tråden Pong. Kult gjort av deg.!

Hva om ikke kundene betaler for varene dem bestiller hos dere? Kan affiliates regne med og vente i mer enn Euroads sine standard 45 dager (vanlig ventetid på utbetaling) før kronene kommer,? eller vil dere sende epost straks dere ser at det ikke er Donald Duck som bestiller noe?

Pong skrev:
Men det er noen fordeler også - den viktigste er at folk ikke er så sint / vil ha svar umiddelbart når ting ikke fungerer / når de ikke får det til (fordi de har ikke betalt enda)...
Hva mener du? Vi affiliates får jo ikke kontakt med Euroads dersom vi ikke er store nok for dem. Tenker du på at dere som annonsører får god support her?

Flott dere fikk gjennom et salg allerede da. Det hadde vært herlig om du kunne startet en tråd i fremtiden engang hvor du forteller hvordan du som annonsør opplever Euroads. :)

Pong

Hvis en kunde har bestilt, og vi har levert, og kunden betaler ikke, så er det vårt problem. Vi må da såklart betale EuroAds (og EuroAds betaler affiliaten) - ellers hadde det vært å skyve over all risiko over til andre og det er jo ikke meningen.
Samme gjelder når en kunde ikke er fornøyd og returnerer varen.

Vi ser sånn cirka umiddelbart om det er en tullebestilling. Har hatt problemer med en fyr (eller dame?) som dag etter dag la inn samme bestilling. Vi ringte tlfnr som ble oppgitt men han som tok telefonen kjente ikke til noe. Ble litt kjedelig men jaja.

Vi spør etter tlfnr ved registrering, så hvis vi er i tvil så ringer vi eller sender en epost for å spør om noe, men 99% av bestillingene er ekte.

Det står også "Et lead blir først registrert når det bekreftes via email fra annonsør" - det er ikke helt sant.. når en kunde legger inn en bestilling, så sender systemet en epost til den oppgitte epost-adressen, og når mottakeren bekrefter, SÅ er salget registrert i vårt system og får også EuroAds beskjed om det via pikselen.

Derfor stusset jeg selv litt over at de la til denne teksten, men jeg har jo ikke så mye erfaring med affiliates.. Men stusser enda mer ettersom dere reagerer på dette - dere har mye mer erfaring. Burde ikke ha stått der mener jeg, da vi nå holder på å lage en elefant ut av en mygg ;) -- Det er nesten aldri at det blir tull.

Pong

...
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Pong

Hva mener du? Vi affiliates får jo ikke kontakt med Euroads dersom vi ikke er store nok for dem. Tenker du på at dere som annonsører får god support her?

Nei, dette var bare allminnelig kommentar om hvordan å ta betalt..
* ta betalt når en kunde bestiller
* sende i oppkrav, eller
* legge ved faktura
Fordeler og ulemper med alt..

Jeg vet ikke hvor mange ansatte EuroAds har - veldig få tenker jeg. Aner ikke hvor god support vi kommer til å få, det får vi se etterhvert. Sålangt har jeg fått inntrykket at de kanskje har det litt for travelt..

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Syns du har kommet med noen veldig gode svar i tråden jeg Pong, slik som du gjør i mange tråder her på Webforumet. Det har absolutt ikke vært meningen fra min side og gjøre denne lille fluen fra en liten flute til en stor og ekkel veps eller homle.

Det er et godt produkt du selger, absolutt, og jeg har aldri startet tråden fordi jeg egentlig har noen tvil på at produktet er bra. Jeg og mange andre vet jo at slike "vann-maskiner" er bra og ha, spesielt om man har kontorer med tørste besøkende. :)

Takk for gode svar hvertfall. Jeg må innrømme jeg har reagert på rare mail fra Euroads tidligere, og at du har svart slik som nå er jo bare helt herlig. ;) (euroads hadde aldri gjort noe slikt.)

Topp