Hvis en kunde har bestilt, og vi har levert, og kunden betaler ikke, så er det vårt problem. Vi må da såklart betale EuroAds (og EuroAds betaler affiliaten) - ellers hadde det vært å skyve over all risiko over til andre og det er jo ikke meningen.
Samme gjelder når en kunde ikke er fornøyd og returnerer varen.
Vi ser sånn cirka umiddelbart om det er en tullebestilling. Har hatt problemer med en fyr (eller dame?) som dag etter dag la inn samme bestilling. Vi ringte tlfnr som ble oppgitt men han som tok telefonen kjente ikke til noe. Ble litt kjedelig men jaja.
Vi spør etter tlfnr ved registrering, så hvis vi er i tvil så ringer vi eller sender en epost for å spør om noe, men 99% av bestillingene er ekte.
Det står også "Et lead blir først registrert når det bekreftes via email fra annonsør" - det er ikke helt sant.. når en kunde legger inn en bestilling, så sender systemet en epost til den oppgitte epost-adressen, og når mottakeren bekrefter, SÅ er salget registrert i vårt system og får også EuroAds beskjed om det via pikselen.
Derfor stusset jeg selv litt over at de la til denne teksten, men jeg har jo ikke så mye erfaring med affiliates.. Men stusser enda mer ettersom dere reagerer på dette - dere har mye mer erfaring. Burde ikke ha stått der mener jeg, da vi nå holder på å lage en elefant ut av en mygg
-- Det er nesten aldri at det blir tull.