Inntjeningen står stille, trenger tips

InVert

Blogger
Skal du ha god inntjening på Google Ads så må du skrive om noen emner som folk byr mye for på søkeordene, slik at du tiltrekker deg den typen annonser. Kanskje det ikke er så mange innen din nisje som byr på slike søkeord, kan du skrive om emner som går litt utenfor hovedemnet ditt? Prøv det og se hva som skjer med annonseinntektene.

zapotek

Medlem
Det finnes ikke annonser som passer til det du skriver om desverre. Derfor tjener du ikke noe på siden. I tillegg tipper jeg brorparten av brukerne på siden din er webmastere. Altså omtrent de eneste i Norge som vet hvordan en Adsense annonse ser ut, og de klikker ikke!

Sist redigert:

picxx

WF 09
Selvsagt finnes det annonser som passer til det du skriver om...det finnes annonsører som betaler for plassering på sider som omhandler dverger i latexstøvler, så hvorfor ikke siden her?

Par tips :
1: Med besøk på rundt 5-6000 unike i mnd. kan du jo prøve å selge inn annonser til selskaper som driver innen den bransjen du skriver om i norge.
2: Om du er helt anti selge-inn-annonser, prøv deg på et utenlandsk selskap og se om du finner noe som passer der. Man trenger ikke begrense seg til norske annonsører selv om selve siden er på norsk.
3: Sett opp et par litt mere generelle sider (f.eks. onlinespill og/eller humorvideo;bilder) og annonser dine egne sider.
4: Kom opp med noen gode produkter du kan selge, lag deg en landingsside og annonser for den på siden. Mye av den infoen du sitter med er folk villige til å betale godt for.

peterandrej

pensjonert moderator
Du må stille deg spørsmålet: Hvem er mine lesere - og hva driver de med?

Jeg tipper at du har lesere som er webmastere på hobby-, og amatørnivå. Da vil jeg tro at annonser for webhosting, scripts av ulik art, sikkerhetsprogrammer, osv kan fungere. Utfordringen blir å finne annonser for produkter som det ikke finnes annonser for overalt. Mitt tips er egentlig bare at du faktisk skriver om ulike sikkerhetsprodukter, spesielt sikre webhoster, osv - med linker - som du får affiliateinntekter fra.

Men heller ikke da er du sikker på at noen klikker på linken. Jeg vet jo hvordan jeg er... Klikker jeg? Nei... Jeg skriver heller inn adressen manuelt i adressefeltet..

Vet ikke hvorfor. Dårlig vane.

sKrud

Meget sliten student
Hva med å linke til auksjoner i stedet for registreringsskjemaet til QXL? Du får jo ikke noe betalt for reggin av konto.. Skulle tro at det ville gitt en bedre effekt.. Hva med å bare kjøre adsense om du ikke finner noen annonser som passer deg hos TD, Euroads og andre..

skogtrollet

Medlem
Jeg ser det dere skriver, og takker for det. Ikke at jeg har peiling, men jeg tror det er riktig at det er mest data nørds som surfer siden, og de klikker ikke.

Får prøve å peile meg inn på kidsa. Den proxyen begynner forresten å få endel (1000 visninger dagen), men har tapt seg nå i det siste, siden det går mot sommerferie. Satser på at den tar seg opp igjen etter sommeren.

Topp