Tore Andre Rosander
Highroller
Mennesker er lettlurte og det å bli profilert sammen med "de store" gir inntrykk av seriøsitet. Det eneste du behøver å gjøre er å lage en konto hos feks prisjakt, lag en prisfil, fyll den med alle dine produkter men samtidig så må du fylle inn produkter du IKKE har, da vil du alltid bli vist sammen med de andre. Produktene du ikke har merker du selvsagt med utsolgt og en lavere pris enn konkurrentene dine. Dette VIL gi deg mer trafikk og økt omsetning samtidig som du får GRATIS merkevarebygging. Jeg hadde en gammel butikk som bare lå å samlet digitalt støv, tenkte jeg skulle gå gjennom litt tall og annen data før jeg slettet den for en stund siden og oppdaget en jevn strøm av folk fra prisjakt som også prøvde å handle produkter (handlekurven var deaktivert). Så at dette er så fryktelig negativt er jeg helt uenig i.Forstår hva du mener Tonny og derfor tror jeg også man som liten nettbutikk bør være like kynisk tilbake. Altså kun velge å profilere seg på en slik tjeneste dersom man vet man er blant de billigste eller produkter man vet det finnes lite av. Det handler som å velge riktig strategi som alt annet som også alterego nevner.
Dessuten mener jeg at måten slike nettsteder er bygget opp gjør at de vil falle naturlig i søkeresultatene etter en viss tid, da dette kun er en "feed". Slike sider finnes i alle bransjer, kredittkort sider med sammenligninger, strømpriser, bilpriser, matbørser, osv osv.
Og skal man virkelig verne om alt mulig som ikke har livets rett? Behøver vi 10 000 nettbutikker i ett land på størrelse med en europeisk storby?
"I tillegg kan slike sider virke prispressende slik at vi tjener mindre, og det betyr ofte at mindre nettbutikker går dukken fordi man ikke har råd til å drive billig nok."
Lenge leve kapitalen! Hva har skjedd med å brette opp ermene? Skal vi boikotte webforumet også? Du er jo en direkte konkurrent av meg, og mange andre her inne. For hvert innlegg vi skriver her rykker du 1 millimeter forbi oss andre.
Det er ett eller annet med Norske bedrifter å syting, "jeg vil ikke betale moms!" "Jeg vil ikke ha konkurrenter!" "Google google! noen har ett bedre konsept enn meg!". Det en grunn til at amerikanske selskaper driver lobbyvirksomhet og ikke en offentlig diskusjon om at de vil tjene mer penger.
Etter jeg begynte med handel selv så ser jeg tydeligere hvorfor folk velger å handle i utlandet. Selv kineserne er bedre på kundebehandlig enn komplett er i flere tilfeller.