Er det noe sted man kan finne en guide for dette?
Har fra før ett nettforum med Xenforo, dette ligger nå under hoveddomenet www.*****forum.no.
Har gått inn I DNS-pekere og opprettet: forum.****forum.no
Legg merke til at hoveddomenet vanligvis leser filstrukturen fra roten på webhotellet - mens et underdomene gjerne plasseres i en undermappe (slik som eksempelet ovenfor viser).
Dersom du skal flytte forumet du allerede har, til underdomenet, må du se hva Xenforo mener er riktig fremgangsmåte.
Når du sier DNS pekere, så mistenker jeg at det ikke er riktig at du skal endre de manuelt - men jeg har ingen erfaring med Domeneshop og hvordan deres kontrollpanel fungerer.
Jeg ser for meg at de har dokumentasjon et sted hvor de forklarer hvordan du oppretter et underdomene - eller i alle fall har en supportadresse du kan be om hjelp.
Og så kommer jo spørsmålet, hvorfor du VIL dette, egentlig? For det finnes absolutt ingen gode grunner, verken teknisk eller SEO-messig å ha to ting som naturlig hører sammen på samme domene, på to forskjellige domener, som det nå vil oppføre seg som.
Var ikke klar over at dette førte til dårligere SEO. Er det sikkert?
Vel. Tenkte du å bruke forum-plugin i wordpress? Ellers finnes der div. Bridge-programmer mellom Xenforo og wordpress, men virker ikke som noen av disse er så velprøvd. Evnt. Så tar jeg gjerne mot forslag ? At forumtløsningen blir bra og funksjonell Er viktigst.
webforumet.no/forum er installert i ei mappe som heter forum
webforumet.no/blogg er installert i ei mappe som heter blogg
webforumet.no blir bare videresendt til webforumet.no/forum, det kunne vært noe helt annet der.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.