Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan flytte fra en host til en annen..

sKrud

Meget sliten student
Hei

Sitter her å lurer på hvordan jeg på best mulig måte kan flytte sidene mine fra en host til en annen på en mest mulig effektiv måte..

Det er totalt snakk om 18 sider..noe som medfører at det blir noe jobb med å flytte alle DB og alle filer..Det finnes ikke noe program som bare henter alt som er tilknyttet.. pakker alt ned og opp igjen på den nye hosten? Hadde vært magisk om noe slik finnes..:D

Håper dere kan komme med gode råd..:)
 

Travellingman

Nettgrunder
Vel da har Solidhost hatt en krasj på en server SolidHost - Driftsmeldinger og ser det ser svart ut med tanke på å gjenopprette data.....For meg så innebærer dette at to sider må gjenopprettes.

Har en konto hos Hostgator og vil nå flytte sidene over dit, men siden dette er nytt for meg trenger jeg litt råd fra ekspertene her inne ;)

Hva bør jeg gjøre? Gjenopprette sidene på Solidhost først og så overføre til Hostgator?

Jeg har en backup som ikke er så alt for gammel i en tar.gz fil, kan jeg bruke den og opprette en ny database på Hostgator?
 

SolidHost

Medlem
@travellingman

Desverre er diskkrasj noe som skjer av og til. I dette tilfellet med en av våre VPS noder, så hadde det ekstremt fatale konsekvenser, da 2 disker i et RAID oppsett begge tok kvelden, noe jeg aldri har vært borti før. Uansett, skaden er skjedd og dette er første gang at kunder har mistet data helt hos oss, da man selv må sørge for backup på sin VPS. På grunn av dette ser det ut til at det blir endringer på dette systemet, da ingen av oss liker at våre kunder skal havne i en slik situasjon, men dette er ikke bekreftet ennå. Uansett, du er mer enn velkommen til å kontakte oss på support@solidhost.no, så hjelper vi deg gjerne med opretting av filer og/eller flytting til ny host.
 

Travellingman

Nettgrunder
@Solidhost
Jeg hadde to sider der via gratishostingen til Tonny...men jeg hadde uansett planlagt å flytte de til Hosgator, men nå må jeg gjøre det litt tidligere enn planlagt.

Så er det noen som vet hvordan jeg best kan gå frem for å gjenopprette vha den tar.gz filen?

Har endret navnetjenerene og lagt til addon domene, det neste jeg må gøre er det og opprette en ny database eller?

Har også en full backup med ftp klient, er det bedre å bruke den?

Tips mottas med takk ;)
 

Robert

Mr. 66
@travellingman Du må sende backupfilen til Tonny så setter han den opp for deg via WHM.

Den kan også automatisk settes opp hos alle hoster som bruker cPanel.

Du kan også pakke den opp med winrar og gjøre det manuelt.
 
Topp