Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan få en konkurranse på nett til å "lykkes" mtp. trafikk/deltakelse

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Vi kjørte denne: http://konkurranse.ekstralys.no i desember og januar. Den fungerte overhodet ikke, vi fikk vel 150 epost-adresser, og det ble en kostbar affære. Vi kunne gjort et mye større forarbeid, men vi trodde at 10000 i reisegavekort var noe "alle" hadde lyst på.

Dette har vi kanskje snakket om før, Bjørnar, men hvordan tror du det hadde vært med en "fet" lyspremie som hadde blitt pushet (kanskje ikke engang nødvendig betalt, jeg opplever "bilinteresserte" som svært "delevennlige" - her jeg bor på landet) via FB? Ellers så tror jeg faktisk en konkurranse kanskje fungerer bedre uten veldedighet som attåtlokkemiddel...(men har ikke noe statistist grunnlag for å hevde det da...)
 

Bjørnar

Gründer
Du kan ha rett i dette med premie.

Merk, vi brukte ikke dette med veldedighet i noen av annonsene og markedsføringen - dette var kun på landingssiden. Vi hadde ganske høy konvertering på landingssiden (tror den var på 85%) - så problemet lå ikke med veldigheten.
 

erlsae

Medlem
Vi kjørte denne: http://konkurranse.ekstralys.no i desember og januar. Den fungerte overhodet ikke, vi fikk vel 150 epost-adresser, og det ble en kostbar affære. Vi kunne gjort et mye større forarbeid, men vi trodde at 10000 i reisegavekort var noe "alle" hadde lyst på.

Jeg forstår på mange måter hvorfor konkurransen ikke ble noen suksess. Selve siden er i mine øyner veldig rotete, noe engelsk og noe norsk. Konkurransen i seg selv er heller ikke tydelig nok mener jeg, altså - hvilke regler er det, hvilke forpliktelser stiller man seg enig i når man fyller ut skjemaet?
 

Bjørnar

Gründer
Aiaiai, den så ikke sånn ut - her har noen oppgradert temaet. Den var på 100% norsk, og det var tydelige betingelser under.

Beklager å hijacke tråden. Men det var altså ikke ment å få svar på hvorfor det ikke virket - men at konkurranser er ikke ensbetydende med suksess.
 
Vad är en bra konkurranse? Jag kör där jag delar ut en barnekjol. samtidigt har jag auktioner på min facebooksida, jag driver de till min facebook mer än vad jag driver de till hemsida. Hade en giveaway förra veckan, kostnaden för mig totalt var 150 kr, den nådde ut till 31000 personer, 286 delningar på FB. Ser det blir mer aktivitet på mina auktioner när jag kör dessa. Jag tycker detta var lyckat men jag har som inget att jämföra med. kör en ny idag och den har å¨9 timmar delats 29 gr, nu var det inget krav om att dela. 129 kommentarer och 98 likes. 4200 har sett den hitintills.
 
Men på den første konkurransen satt du som krav å dele for å være med?
Krav och krav, jag skrev lika och dela. Det är ju inte lov enligt facebook, nu skrev jag lika och dela gärna bilden. Denna konkurranse har nu nått ut till 10000 personer. Bra aktivitet tycker jag. 211 kommentarer, jag har som krav att de ska skriva ja i kommentatorsfältet, det e ju bra och enkelt.
 
Avslutades idag. nått ut till 17000 st. 276 likes. 390 kommentarer. 133 delningar. Kuriosa info, fick avbryta auktion för priset stack iväg för högt. Så kan det gå :) När man lockar in folk på sin fb sida så kan det ju gå lite överstyr ibland. Jag inväntar när fb startar riktiga butiker på fb, de ska ju börja med pengaöverföring bland medlemmar snart, glädjer mig till man kan lägga upp en hel butik på facebook där man kan ta betalt direkt. Då behöver man ingen egen webshop.
 

erlsae

Medlem
Står vel ikke noe om regler i denne tråden, kan derfor være verdt å nevne at å be brukere dele, eller kommentere seg selv eller andre i et innlegg er i mot Facebook sine konkurranseregler, og kan i verste fall føre til at Facebook-siden blir tatt ned.

Ser at @IKKE-PEILLING skriver: "Lik og del gjerne bilde" i sitt innlegg... Den er på kanten, men burde vel gå fint å skrive det på den måten. Hadde du derimot skrevet at de dele innlegget for å være med i konkurransen, da strider du mot reglene til Facebook.

Det er forøvrig lov til å skrive at de må like innlegget for å være med i konkurransen, også å kommentere innlegget.
 
Topp