Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan få annonse over header

TorsteinO

Art Director & grunder
Litt nede i header.php finner du den linja som jeg starter med her, CONTAINER START.
PHP:
<!-- CONTAINER START -->
<section id="container">
LEGG INN ANNONSEKODEN HER HVIS DU VIL HA DEN OVER MENYEN
<nav class="iegradient top-navigation" role="navigation">
<div class="innerwrap">

<?php if ( has_nav_menu( 'top' ) ) {  ?>
<?php wp_nav_menu( array( 'theme_location' => 'top', 'container' => false, 'menu_class' => 'sf-menu', 'fallback_cb' => '','walker' => new Custom_Description_Walker )); ?>
<?php } else { ?>
<ul class="sf-menu">
<?php echo revert_wp_menu_cat(); ?>
</ul>
<?php } ?>

</div>
</nav>

<div class="container-wrap">
LEGG INN ANNONSEKODEN HER HVIS DU VIL HA DEN OVER HEADEREN
<?php do_action( 'bp_before_header' ) ?>
<!-- HEADER START -->
<header class="iegradient" id="header" role="banner">
<div class="header-inner">
<div class="innerwrap">

<div id="siteinfo">

Jeg har ikke testa det, så det kan hende du må finpusse litt, men det bør være ca der
 

antidote

Medlem
Litt nede i header.php finner du den linja som jeg starter med her, CONTAINER START.
PHP:
<!-- CONTAINER START -->
<section id="container">
LEGG INN ANNONSEKODEN HER HVIS DU VIL HA DEN OVER MENYEN
<nav class="iegradient top-navigation" role="navigation">
<div class="innerwrap">

<?php if ( has_nav_menu( 'top' ) ) {  ?>
<?php wp_nav_menu( array( 'theme_location' => 'top', 'container' => false, 'menu_class' => 'sf-menu', 'fallback_cb' => '','walker' => new Custom_Description_Walker )); ?>
<?php } else { ?>
<ul class="sf-menu">
<?php echo revert_wp_menu_cat(); ?>
</ul>
<?php } ?>

</div>
</nav>

<div class="container-wrap">
LEGG INN ANNONSEKODEN HER HVIS DU VIL HA DEN OVER HEADEREN
<?php do_action( 'bp_before_header' ) ?>
<!-- HEADER START -->
<header class="iegradient" id="header" role="banner">
<div class="header-inner">
<div class="innerwrap">

<div id="siteinfo">

Jeg har ikke testa det, så det kan hende du må finpusse litt, men det bør være ca der

Når jeg gjore det, kom annonsen inni headeren. Jeg vil ha den over vist du skjønner.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Du kan egentlig ikke html i det hele tatt, kan du?

Egentlig ligger den ikke inni headeren nei, den ligger inni wrapperen/containeren som ligger rundt alt av innholdet inkludert headeren, men du vil ha den liggende litt "fritt", noe sånt som dette?

Skjermbilde%202013-05-11%20kl.%2016.18.26.png


Det jeg sa var at det var CA der, det er lov å prøve seg fram LITT på egen hånd også...

Hvis du vil ha den liggende fritt, som det jeg har gjort, så flytter du den i bunn og grunn bare en linje opp, over der container-wrap-div'en starter. Dessuten kan du evt jukse litt og gjenbruke container-wrap-koden for å få den plassert likt som resten og i samme type boks/wrapper:

HTML:
</nav>

<div class="container-wrap">
annonsekode her
</div>

<div class="container-wrap">


<!-- HEADER START -->
 
Sist redigert:

Dag Frogner

Supermedlem
oi, nei, ikke rett under <head> heller, det blir veldig feil og alt for tidlig! <head> er ikke det samme som headeren, <head> er der alt av informasjon om siden skal stå, f.ex. hvor nettleseren finner css-filer, meta description og sånt, og endel javascripts kan/skal ligge der.

Og det visste jeg jo egentlig veldig godt. Men det er jo litt seint nå, eller tidlig eller no? ;)
 
Topp