Takk for laaangt og godt svar!
Det som er greia er at jeg startet i 2007 og i 2008 var det meget høy aktivitet på forumet. Besøkstallene var bare 1/4 av hva det er i dag, men det var en kjerne på 15-20 stykker som lagde mye liv og var veldig flinke til å diskutere, men så dabbet det mer og mer av. Det har hele tiden kommet nye medlemmer og besøkstallene er gode (200-250 unike pr dag), men det er veldig få som gidder å engasjere seg på den måten nå om dagen. Jeg tok kontakt med disse for en liten stund siden for å høre hvorfor de nesten ikke er innom forumet lengre og de svarte da at de ikke hadde så interesse for trommer lenger, hadde begynt på ny skole og ikke hadde så mye tid til å være aktiv som tidligere. Et par hadde også fått seg kjæreste og barn i hus og da ble tiden fordelt anderledes.
Men det var faktisk ingen som skyldte på forumet i den forstand. De sluttet ikke å være aktive pga endringer jeg gjorde f.eks (vi byttet design for et års tid siden) så det var kun at deres livssituasjon hadde endret seg som gjorde at de ikke var aktive.
Men for all del, det er jo aktivitet i forumet, men mindre enn det var i 2008 og det med maaange flere medlemmer. Det kommer jo nye medlemmer fra tid til annen som er ivrige og disse drar jo opp snittet, men mange er innom uten å gjøre noe mer enn å kikke og lese.
Det en del brukere sier er at de er litt lei av nye brukere som hele tiden kommer og spør ang nytt trommesett f.eks, siden det finnes en drøss tråder om det fra før. Når man ser det samme om og om igjen, blir man lei av å svare på det tilslutt og det tar lang tid før man får svar. I verste fall er det ingen som svarer og har man et par slike tråder uten svar, går det ikke lang tid før man finner et annet sted å spørre.
Slik er jo jeg også. Jeg fant Norsk Webforum før dette, men pga veldig få svar og liten aktivitet i mine tråder, "koverterte" jeg hit da jeg fant dette forumet, siden folk var mye mer hjelpsomme her. Legger ofte ut tråder begge steder, men Webforumet knuser Norsk Webforum ang svar på mine tråder og derfor er jeg her myyye mer enn på Norsk Webforum.
Så jeg vet at det som er viktig for å få folk aktive, er at det er aktivitet på forumet, men nå har jo verden blitt slik at ingen har tid til noe som helst og det er ikke så enkelt å gjøre noe med dette.
En annen ting som kanskje har litt å si er at en god del av mine brukere er 13-14-15-16 år. Det finnes massevis av profesjonelle trommeslagere som jeg gjerne skulle hatt innom forumet fra tid til annen for å være med å diskutere, men jeg tror vel ikke at denne aldersgruppen tiltaler de helt og bortsett fra et par stykker som er innom fra tid til annen, er det en stor mangel på de "store gutta".
Jeg hadde også nylig en konkurranse som ble avsluttet i jula og 2. juledag la jeg ut vinnernavnene i en egen tråd på forumet. Det er ingen, jeg gjentar ingen av vinnerene som har kontaktet meg for å gi meg adresse. DA skjønner ikke jeg stort. Greit at man ikke vil poste så mye, men når man melder seg på en konkurranse, burde man vel gidde å stikke innom forumet for å se hvem som vant?
Blir litt frustert av slikt ja...