Oppdatering:
Jeg har satt i gang følgende tiltak:
Hyret en oversetter til å oversette/skrive norske produktbeskrivelser for oss.
Inngått et samarbeid med bloggere for å skrive innlegg om våre produkter og dermed skape langt flere innlenker til butikken.
Startet å handle inn flere varer fra distributør slik at vi kan ha det på lager her hos oss i stedet for dropshipp (har tro på dette).
Jobber videre med CEO for hvert enkelt produkt.
Bygger opp Facebookgruppen og booster annonser/innlegg der i stedet for annen annonsering (Gir resultater).
Gjort mer research om hvilke varer folk egentlig kjøper mest og vil ha.
Kjører i gang en større konkurranse på nettsiden straks.
Dette ser ut til å hjelpe, går mot min beste måned med salg so far (sett bort i fra desember).
Veldig bra.
Norske produktbeskrivelser er et must både for SEO og kundene.
Tror at kunder kommer tilbake oftere om du har lager og ikke lang leveringstid med dropshipping.
CEO for hvert enkelt produkt blir en sinnsvak stor kjempeutgift, Chief executive officer - Wikipedia, the free encyclopedia, jeg ville heller gjort SEO
Hadde vært artig å høre om konkurransen du setter igang gir noe effekt.
Juli blir nest best etter desember, say no more... men gled deg til desember.
Du manler noe vesentlig i konkurransen din.
"Alle bloggere som deltar vil dessuten motta et gavekort til usbgadgets paa 51 kroner, som de kan benytte naar de vil i nettbutikken. En liten takk fra usbgadgets til alle deltakere."
Konkurransen din har minst 24 tapere.
Ved aa dele ut gavekort faar du 25 potensielle kunder, pluss de som kommer inn via linkene i bloggene.
Bra du fikk økning, hvor mange prosent var økningen din på ?
Hva fikk du best "uttelling" ?
Hva med å ta et av bestselger produktene dine og tilby CPO nettverkene et super-tilbud.
Om varen koster 250kr retail value, så tilby 350,- per ordre du mottar fra CPO nettverkene.
Det du oppnår er:
- Utrolig mye visninger av annonsene dine (brand and recognition)
- Turn over på varelager
- Full kontroll på kostnadene
- Ca 3,5 MILLIONER visninger av dine annonser ed en CTR fra nettverkene på 1% og en konvertering på dine sider på 5%
Dette betyr en visningspris på kr 0,00875.
Dette er MYE markedsføring for pengene.
Juster med dine egne tall og regn ut selv hva du kan skape med utgangspunkt i 30.000 kroner i spending.
Adwords og annen direkte markedsforing er som aa kaste en neve med dritt paa veggen og haape at noe fester seg. Faa noen til aa bygge deg en rimelig grei landingsside og betal for leads. 30.000 burde kunne gi deg noe slikt som en grei side pluss en 2-2,500 leads, som du kan selge til igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen..... (osv.)
p.s. Adwords kan vaere greit aa bruke til aa samle leads, om du faar presset prisene langt nok ned, men enklest er det nok aa ta det via et eksisterende affiliatenettverk (om kommisjonen deres ikke er alt for grusom).
Et lite obs paa tampen; leste nettopp at e-post markedsforing (leads) fremdeles utkonkurrerer sosiale kanaler + adwords 8:1, noe som vil bety 8000 salg via leads istedet for de 1000 du betaler samme prisen for direkte via adwords. Noe aa tenke paa?