Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan bruke 30.000kr på markedsføring smartest?

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Hypotetisk spørsmål: hvis jeg skulle bruke 30.000kr på markedsføring/forbedring av butikken min, hva ville vært det smarteste å bruke pengene på? Målet er å få opp omsetningen til nye høyder, off course. Butikken det gjelder er http://usbgadgets.no ta gjerne en titt. Jeg vet mange av dere sitter med mye kunnskap om nettbutikkdrift og tenkte å lufte ideen for dere oraklene her inne :) Takker for eventuelle tips og ideer!
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det første du kunne gjøre er å oversette til norsk. Så lenge du har en norsk side rettet mot norske brukere er det nok en fordel å ha teksten på norsk. Noe som forøvrig vil gjøre at du får mere treff i de norske søkemotorene.

Om du gjør det selv eller setter det vekk koster det neppe 30K, men vil være en god første investering i alle fall.
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Det har jeg tenkt på som første pri. Har forstått at det er viktig å få på plass.
 

timepoint

Medlem
Markedsføre nettbutikk

Hei.

I disse dager det vel å gunne på med denne:
USB-kjøleskap stort - sølvfarget | Kjøp billige USB gadgets & dingser her!

Det er også fristende å si at å kjøre Betal pr klikk på Google, Kvasir, Bing osv er den smarteste måten å bruke 30 000kr på. Du får ihvertfall en ok pekepinn på konverteringsraten din.
Søker noen på USB ditt eller datt, bør sjansen være stor for at Usbgadget leverer.

Men jeg ville også tittet litt på målgruppen din. Er det menn, kvinner, alder osv.
Kan nisjebannere eller printannonser fungere. Eks. Markedsplassen til ViMenn?
Evt. print i Computerworld.
Sjekk også Itavisen og Digi.


Og som sagt på starten. Produkter som dette:
USB kjøleskap - svart | Kjøp billige USB gadgets & dingser her!
Kan være noe for smårubrikk på baksiden av Vg/ dagbladet?

God selling.
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Takk for tipsene der. Skal sjekke opp dette!
 

spikre

peterhamre.no
Bruk hele beløpet på Google Adwords. Bruk kun søkefraser som er kjøpsrettet, og bruk også negative søkeord. Ikke betal for mye, det ikke nødvendig med førsteplass - det er som regel ikke verd den ekstra prisen. Analyser tall hver andre uke. Legg til og fjern i forhold til resultat.
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Takk for mange kloke ord her!
 

looper

Medlem
Jeg vil nok brukt ca 20000,- på Adwords
5000,- på remarketing
5000,- på display

Dette vil nok vært tallene jeg hadde satt opp og så "tunet" kampanjene til der de gir mest.

Forutsatt at du skal gjøre jobben selv hvis ikke så må du nok ihvertfall bruke 15-20k/30k avhengig av byrå du bruker.
 

annettelode

Medlem
Hva med å fokusere på å få mange flere likere på Facebook for så å kjøre i gang noen fristende konkurranser?

Klarer du å bygge en stor krets der har du gratis annonsering for livet
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Hva med å fokusere på å få mange flere likere på Facebook for så å kjøre i gang noen fristende konkurranser?

Klarer du å bygge en stor krets der har du gratis annonsering for livet

Jeg kjører flere kampanjer for å få flere Facebook fans akkuratt nå, og det tikker inn stadig flere fans:)
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Men hva med å få flere av våre varer på lager, og gjøre mindre dropship?
Ville det kunne hatt en økende effekt på omsetningen i seg selv? Nå er ca 25% av varene på vårt/eksterne norske lagere, mens 75% igjen er dropship med en ganske lang leveringstid, 14-21 dager. Noen formeninger om dette anyone?
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Oppdatering:
Jeg har satt i gang følgende tiltak:
Hyret en oversetter til å oversette/skrive norske produktbeskrivelser for oss.
Inngått et samarbeid med bloggere for å skrive innlegg om våre produkter og dermed skape langt flere innlenker til butikken.
Startet å handle inn flere varer fra distributør slik at vi kan ha det på lager her hos oss i stedet for dropshipp (har tro på dette).
Jobber videre med CEO for hvert enkelt produkt.
Bygger opp Facebookgruppen og booster annonser/innlegg der i stedet for annen annonsering (Gir resultater).
Gjort mer research om hvilke varer folk egentlig kjøper mest og vil ha.
Kjører i gang en større konkurranse på nettsiden straks.

Dette ser ut til å hjelpe, går mot min beste måned med salg so far (sett bort i fra desember).
 
Topp