Hvor finner jeg en programmerer?

Mogens

Medlem
Jeg har en forretningside.

Ideen er en nettside som søker etter ledige flybilletter for deg slik at du ikke trenger å sjekke alle flyselskapene selv. Jeg tror denne kan funke på hoteller, leiebiler og mange andre ting også:D

Seriøst, så har jeg en ide som krever omtrent samme funksjonalitet som eksemplene over. Ideen har i mine øyne et meget stort potensiale, men jeg kan ingenting om utvikling.

Hvor finner jeg en programmerer som er villig til å lage søkemotoren og evt designet av nettsiden for meg, og kun få betalt i form av en andel av selskapet?

testdriver

Ha det bra..
Neppe her. Dette finnes det da massevis av, og det vil kreve ekstremt mye arbeid med søkemotoroptimalisering for å gå rundt. Konkurransen er heftig.

Og hva er det egentlig du skulle bidratt med? Hvorfor ikke bare gjøre det selv, og ha 100% av selskapet....?

Dag Frogner

Supermedlem
Må si meg enig med testdriver her selvom dette ikke er svaret du leiter etter. finn.no og restplass.no bl.a er såpass store at jeg tror neppe "oss dødelige" har noen sjangs. De har brukt årevis (og millionvis av kroner) på å bygge opp det de har og det skal nok mye til for å kunne gi dem konkurranse.

Hvis du fortsatt vil begi deg ut på det så kan du jo sjekke rentacoder.com. Mange fra østen som gjør jobber rimelig. :)

Mogens

Medlem
Takk for svar, selv om jeg ikke tror dere skjønte hva jeg var ute etter;)

Jeg har som sagt en forretningside. Jeg driver mye business, innen flere bransjer, og har gode forutsetninger for å vurdere konkurransesituasjonen.

Det jeg egentlig lurer på er:
- hvor mye arbeid ligger bak en slik søkemotor
- ideen er unik, og jeg tror den kan selges til en programmerer som i teorien kan være villig til å ta på seg et slikt oppdrag. Men hvor finner jeg han/hun?

Det er selvfølgelig ingen grunn til at du/den ikke kan gjøre jobben selv, og få hele kaka alene. Men det er nå slik at jeg har ideen;). Mitt bidrag vil da bli en knakandes god ide, i tillegg til salg, markedsføring og dekke alle kostnader som påløper underveis.

Skal sjekke rentacoder.com. Takk for tips!

Sist redigert:

Sjefskoder

Sjefskoder
Om du vil ha dette utviklett kan jeg hjelpe deg, men er du ute etter å "selge" ideèn din, så er jeg ikke den rette for dette, da jeg ikke er ute etter å betale men, tjene penger på mitt yrke ;)

Jeg er systemutvikler til daglig og om du sender en mail med tankene dine rundt dette med å få det utviklet, så skal jeg sikkert kunne komme med eventuelle råd og forslag til dette og utvikle dette for deg, da jeg er ledig for nye oppdrag om cirka 14 dagers-tid..

Send mail til : kip@techmind.no

Sist redigert:

Mogens

Medlem
Poenget var vel at du ikke finner en som gjør det for knapper og glansbilder, men PENGER!

Men ved å ta betalt for jobben gir man jo også fra seg en potensiell oppside. Skjønner at denne type oppdrag ikke er noe for en trygghetssøkende konsulent med nok godt betalte oppdrag, men regner med at noen også leter etter slike muligheter.

Jeg kan godt betale noen for jobben, men for meg vil det da bety at jeg ikke får realisert et eller flere andre prosjekter.

testdriver

Ha det bra..
Veldig enkelt og greit: Du vil aldri få en god utvikler (som faktisk er i stand til å gjøre dette) til å godta disse vilkårene.

Edit: ...så ikke siste innlegget ditt før nå.

Mogens

Medlem
Veldig enkelt og greit: Du vil aldri få en god utvikler (som faktisk er i stand til å gjøre dette) til å godta disse vilkårene.

Edit: ...så ikke siste innlegget ditt før nå.

Men vilkårene har jeg jo ikke sagt så mye om. En avtale om risikofordeling er ganske vanlig i mange bransjer. Hvis du hadde blitt invitert til å programmere Google eller Facebook mot at du fikk 50% av butikken så ville du jo ha blitt med?:confused: (Satt litt på spissen)

Klarer noen et omtrentelig anslag over hvor stor en slik jobb er? Ta utgangspunkt i en helt vanlig flybillettsøkemotor...

tyr897

Medlem
Synd å si det, men idéer er dime a dozen.
Det du tilbyr er jo ikke risikofordeling dersom du ikke legger i kapital tilsvarende hva utvikler legger i av sin arbeidskapital.

Å sammenligne med Google og Facebook minner mest om et utslag av Dunning-Kruger effekten.

• Like
Reaksjoner: srm

Mogens

Medlem
Synd å si det, men idéer er dime a dozen.
Det du tilbyr er jo ikke risikofordeling dersom du ikke legger i kapital tilsvarende hva utvikler legger i av sin arbeidskapital.

Å sammenligne med Google og Facebook minner mest om et utslag av Dunning-Kruger effekten.

Ja, sammenlikningen med Google og Facebook var tullete, og jeg tar den tilbake:)

Nå var ikke denne tråden ment som en kontraktsinnledning, men hvem som stiller med hva kan jeg ta når jeg kommer dit.
At det går mange ideer på dusinet har du nok rett, men det gjør det jammen av utviklere også. Så lenge det er ideen som er det nyskapende og ikke teknologien er utvikleren bare en apekatt som må mates med bananer for å gjøre jobben sin.

Da beholdningen av bananer skal fordeles på mange prosjekter leter jeg etter en utvikler som er villig til å ta risikoen mot muligheten til å motta en last bananer hvis prosjektet går bra. Jeg regner imidlertid ikke med å komme i kontakt med denne her i denne tråden, dette var ment som en supplerende forspørsel om hvor disse miljøene finnes. Jeg kjenner mange utviklere og har benyttet flere til prosjekter tidligere, selv om jeg ikke skjønner språket selv.

Uansett; dette er ikke en stillingsannonse. Fortsatt har ingen svart på omtrentelig hvor stor en slik jobb er?

Mogens

Medlem
Jeg skjønner fortsatt ikke heelt hva du er ute etter. Har du en ide som er helt lik restplass.no, finn.no, hotels.com og flere andre ang det å finne ledige plasser eller skiller din idé seg ut på noen som helst måte?

Hvis den var lik disse kunne jeg vel ikke skrytt på meg en idé, syns du?;)

Jon

Medlem
Jeg har erfaring med utvikling av slike søkemotorer og kan stå for alt teknisk. Jeg har også erfaring med forretningskonsepter for web og har vært med på å starte opp flere selskaper tidligere.

Hvis idéen er god, du har rett kompetanse, kontakter, midler og betingelser er gode, så kan det være aktuelt.

Send meg en PM, så skal jeg ta en vurdering.

Topp