Hvilken bærbar pc?

Gomlers

Member
Hallo hallo, jeg skal kjøpe meg en bærbar pc tenkte jeg.
Har sett på HP, Acer eller F.S. Tenkte å legge rundt 5-8000,-

IKKE SPILLEMASKIN.. gomlers spiller ikke ;)

Men er det noen av dere som har noen gode forslag hvor kvalitet står i forhold til en god pris? Med gode specs også helst. ..

Venter i spenning, bestiller i natt!

Knut

Medlem
Har fått litt sansen for Acer. Kjøpte 3 stk her i huset. Ikke vært noe som helst tull og tøv med dem

Gomlers

Member
Kikket endel nå, men de største skjermene er 15.4" :\
Mulig dette holder?

Hva synes dere?

Pc'n vil bli brukt til å ta med til kunder for presentasjoner osv.
I tillegg vil den bli brukt endel til enkel webprogrammering ++

Hadde også vært fint å kunne bruke den til en slags "media pc" mest i forhold til lyd,
og tilkobling til TV (men da har jo ikke skjermstørrelse så mye å si) Men hadde i utgangspunktet sett for meg en 17".

Eksempelvis HP Pavilion dv9740eo: AMENTIO / HP Pavilion dv9740eo bærbar underholdnings-PC

Men hvor stor skjermstørrelse er egentlig nødvendig... Er det kanskje OK med 15.4?

Keanu

Geek
Jeg sitter med en HP Pavilion som runder 3 år, og har aldri hatt noen problemer med den. Ut fra mine erfaringer kan den anbefales på det varmeste, så lenge du ikke vil ha en Airish PC. Min er iallefall litt tung, men det er selvsagt på grunn av lavere pris og høyere ytelse, så da godtar jeg litt ekstra vekt i bagen.

webmoney

Søkemotoroptimist
HP Pavilion DV9740 er tingen

Jeg kjøpte en HP Pavilion DV9740 for 7000 kroner for et par uker siden. Deilig med 17" widescreen! En latterlig lav pris, spør du meg.

srm

Medlem
I serien "jeg kjøpte" kan jeg fortelle at jeg på torsdag kjøpte en Lenovo T61, 15,4". Rett og slett fordi det føles trygt og at den som kjent tåler en del. Jeg ønsker å få jobben utført - og that's it :)

12,1" blir for smått for webrelatert arbeid, men er sikkert fantastisk om bord i fly etc.
17" blir for stor for møter. Så da landet jeg på 15,4". Egentlig burde oppløsningen vært noe dårligere, tekst på web kan i noen tilfeller bli smått, men det var ikke så mange varianter å velge mellom for 15,4".

Fingeravtrykkleseren var jo faktisk litt kul. Andre vil nok savne webcam i skjermen.

Sist redigert:

Gomlers

Member

Takk for tips, men det var ikke helt den tråden jeg ville valgt ut ifra.. ;)
Fortet meg bort når en eller annen kom med en link til Advent pc fra elkjøp.

Selv om acer var en sterk kanditat falt valget på dv9740 fra HP. Større harddisk, kjappere prosessor, større skjerm, numpad osv... Eneste som er kjipt er at det følger med norsk versjon av vista. Jeg skulle helst hatt engelsk...

Takk for tips alle... og spesielt til mapdaddy :D - ryktepoeng blir gitt!

Topp