Ja, det er fullt mulig
Hei, er veldig interessert å høre hva dere tjener penger på nett.
Etter veldig mye hardt arbeid, kan man hente ut et godt overskudd. I fjor hadde jeg en omsetning på over 5 millioner (reelt salg av varer og tjenester overstiger 70 millioner) og et overskudd på rett i overkant av 3 millioner. I år regner jeg med at overskuddet blir i overkant av 5 millioner. Dette er kun på affiliate virksomhet, altså ved å selge andre sine produkter og tjenester.
Er det vanskelig, hva kreves det, og hva er fallgruvene?
Det som må til er veldig hardt arbeid, mye prøving og feiling. Jeg har holdt på med dette siden 2002, heltid siden 2006, altså ca. 10 år. Du lærer mye etterhvert, men en fallgruve er å fokusere på et fåtall av nettsider. Ikke bruk tid på nettsider som ikke tjener penger. Mitt råd er å lage ca. 10 nettsider i forskjellige emner, se hvilke som tjener penger og fokuser kun på dem. Deretter lager du forskjellige niche nettsider i de kategoriene som tjener mest penger. Hiv kun ut annonsører som er relaterte, det nytter for eksempel ikke å prøve og selge mobilabonnement på en nettside som omhandler klær.
Har noen eksempler på ting de har feilet på, og hvorfor det gikk sånn.
Feiling i denne bransjen er en stor del av gamet. Jeg har 350 nettsider, 35 av disse (10%) tjener mer enn de 315 andre gjør tilsammen.