Svarer her, og så kan eventuelt Tonny eller Pong flytte det over til en egen tråd om økonomisk utdanning.
Tja, det var et par bedrifter som kom på skolen og besøkte oss på BI Bergen. Etter å ha snakket med dem virket de sånn halv-interesserte i studentene der, mens da de kom på NHH for å besøke kompisene mine nærmest kjempet de om å få prate med de personene med gode karakterer.
Ingen tvil om at BI-studenter blir satt i andre rekke ute i næringslivet, og det er selvfølgelig fullt fortjent når man ser på hvor vanskelig pensum er. De to første semestrene er omtrent like vanskelig som andre året på VGS, bare at matematikken på BI er mye, mye lettere enn dette igjen.
Okei, men da vet vi det.
Har gått yrkesfag innenfor service og samferdsel, så har grunnleggende erfaring innenfor det teoretiske med bedrift, markedsføring, økonomi og service.
Det jeg ikke vil gjøre selv når jeg starter opp er selve økonomien.
Jeg vet at du ikke trenger høy utdannelse for å starte en bedrift, siden mange av de som tjener mest ikke har dette.
De som tar høy utdannelse blir som regel jobbende der de er, og gjerne flere og flere timer.
Jeg ser på tid som en verdi, så for min del er det ikke aktuelt å jobbe mye for og bli rik.
Da jobber jeg heller mindre men lever bedre.
NHH blir ikke aktuelt for min del, siden du gjerne skal ha 5 i snitt for å komme inn der.
Hva gikk du på BI?
Hva er den beste skolen for meg som har lyst å starte og drive forretningvirksomhet, men som ikke krever toppkarakterer?
Hvis ikke kommer jeg til å finne meg en jobb, og bruke tiden ved siden av på og etablere virksomhet istedenfor.