Kenneth Dreyer
Well-Known Member
Vi har for eksempel denne karen.
Jeg jobber for en gratis organisasjon og det eksemplet var liiiittt satt på spissen.
Forøvrig er det jo stor forskjell på en logo og en nettside. Jeg kjøpte nylig selv en logo på 99designs for ca 1800 kroner og er storfornøyd med den. Men en nettside blir jo et heeelt annet kapittel.
Forøvrig skader ikke disse "nettside-for-en-tusenlapp" folkene meg noe særlig, da jeg jobber med en heeelt annen klasse kunder. Jeg bare sier min mening. Jeg mener at folk som jobber alt for billig gjør seg selv en bjørnetjeneste. Jeg synes vi burde være flinkere til å lære opp opp kundene i hva som er bra kvalitet og hva som fungerer, ikke bare gi de noe og si "dette funker", selv om det ikke gjør det.
Du ville ikke gått til en elektriker som gjør en halvdårlig jobb. Det samme burde gjelde når du skal bygge din internettstrategi. Det er viktigere i dag hvordan man presenterer seg på internett enn det var før i tiden når alle hadde en frontpage-nettside. En dårlig nettside i dag kan tape deg flere kunder enn du tjener.
Ny case:
- Du driver en fysisk butikk og har 100 kunder hver dag.
- Du betaler en kid 1000 kroner og får en dårlig nettside.
- Nettsiden gir deg 10 nye salg hver dag og du er oppe i 110 nye salg hver dag.
- Du tenker at dette var en god investering.
Realiteten
- Du gjør en bra jobb i bedriften din og opplever en naturlig vekst.
- Flere potensielle kunder bruker internett for å finne tjenestene eller produktene du tilbyr.
- De finner nettsiden og anser bedriften din som veldig useriøs og ønsker ikke å handle fra deg, hverken på nett eller i fysisk butikk.
Selv om du har gått opp med 10 salg hver dag, så kan du i realitet ha mistet mange potensielle kunder fra naturlig vekst.
Sist redigert: