Nå er jeg 16, liten unge uten stemmerett. Dog har jeg noen meninger, selv om jeg ikke er superaktiv i politikken.
Jeg tenker Frp ofte kan høres ut som et godt valg — om du ikke har satt deg inn i det. Mindre skatt, bedre veier, generelt bedre bevilgninger. Men hvor de får alle pengene til disse tingene er ikke så farlig. Blir ikke det litt som å tenke som små barn?
Og når det gjelder innvandring må jeg bare le, samtidig som jeg blir flau over mange nordmenn. Fordommer er fæle greier. Media blåser alltid opp saker når en "innvandrer" er innvolvert. F.eks. kan det stå at "gjerningsmannen var av blablabla opprinnelse". Men det står aldri at en "nordmann gjorde ditt og datt"?
Noen folkeslag i norge er det nok en større del som driver innbrudd, ligaer, etc. F.eks. kan det være en del øst-europeere. Men hvorfor i helvete skal det være noe galt med alle mørke for det?! Ikke alle innvandrere er mørke, og de innvandrerne som ikke er gode er hvert fall ikke nødvendigvis det. Blir kvalm av folk som hater mørke/innvandrere generelt basert på noen ting de har plukket opp her og der.
Når det gjelder å velge et parti, så er jeg som sagt for ung til å stemme (og det tror jeg er bra, regner ikke med at alle under 18 har et standpunkt, og ikke alle over heller). Men det hadde muligens blitt rødt.