Tja. Ganske mange egentlig, men får heller ta det litt etterhvert, må nesten ta natta nå, men skal nevne et par med en gang:
Jeg bruker Coda (
Coda) (dvs den opprinnelige utgaven, ikke 2'ern), kombinert med CSSEdit. Nå har Coda 2 kommet, men det er litt varierende tilbakemeldinger på det, samtidig som det ser ut som Espresso (
MacRabbit - Espresso - The Web Editor) er vel så bra, spesielt nice siden det er de samme folka som har laget CSSEdit, som de nå har integrert helt i Espresso.
Kommer nok til å bytte, har forrige versjon av espresso så jeg får jo tilogmed rabatt så det blir skitbillig, men er litt mas og kjas siden jeg har så fordømt mange sites liggende i coda.
En annen sak som er utrolig praktisk er VectorMagic, mye bedre på autotracing enn Illustrator
også sequel pro (gratis), for databaser
parallells er kjekt for å teste websider i IE
FontExplorer X Pro er kjekt for å organisere fonter, autoaktivere osv så du slipper å ha alt for mange aktivert hele tida
også selvsagt Adobe CS-pakka
Hmmm... har 226 saker liggende i programmer-mappa, hvorav noen er mapper med fler enn et program i, men de der er vel endel av de viktigste til jobb-bruk
Åja, word og sånt må man jo dessverre ha, men hvis du lager ting til eget bruk vil jeg heller anbefale iWork, mye mer elegant, penere maler som følger med, enkle pene overganger til presentasjoner, og generelt enklere å ha med å gjøre
har du mye mp3'er med litt rar/feil/manglende info kan TuneUp være kjekt, det er et tilleggsprogram til iTunes som er ganske bra til å finne riktig album/låtinfo/cover automatisk.