Har du vunnet i lotto?

OldHP

Medlem
Uten at jeg vet sikkert

Uten at jeg vet sikkert så vil jeg påstå at sjansene ikke er så lave for å vinne som norsk tipping skal ha det til. De sier vel noe som 1 av en million eller.no

Dette tolkes utifra tallkombinasjoner men saken er annerledes vil jeg tørre å påstå.. kulene blir satt inn i samme rekkefølge som alltid, fra en til 2 og så oppover for så at hjulet spinner i samme hastighet som alltid slik at det er faktisk et mønster som alltid gjentar seg.. hvorfor er det f.eks 2'eren som alltid nesten kommer frem? Man kan si flaks men jeg tror at på vanlig lotto så kommer det lave tall mens på viking lotto så kommer det høye tall - pga det mønsteret som gjentar seg siden hjulet som spinner ikke har en kontroll der arrangørene øker og tar ned volum.

Bare en teori og for første gang har jeg tippet på viking i 5 uker - skal ta 5 uker imorra på vanlig lørdagslotto også. Sist så ble 90% av tallene lave (under 15) på lørdagslotto. Så teorien min stemmer forsåvidt godt de siste gangene jeg har prøvd den men må legge til at jeg nesten aldri følger med på lotto.

Dag Frogner

Supermedlem
Og siden du ikke følger så veldig mye med, vet du ikke at teorien din er helt bak mål. Jeg har levert samme rekke en god stund nå og det er like mye høye som lave tall og det nok umulig å finne noe mønster her. Greit at hjulet har samme hastighet og kulene går inn i samme rekkefølge, men det har jo ingenting å si, fordi kulene spinner en stund før første tall blir trukket slik at de rekker å blande seg godt.

OldHP

Medlem
Sikker på det?

Sjekket akkuratt lottostatistikken fra 2009 til 2010 og er den:

200 ganger er tall fra 1 til 17 trekt.

162 ganger er tall fra 18 til 34 trekt.

81 ganger er tall fra 1 til 17 trekt som tilleggstall.

75 ganger er tall fra 18 til 34 trekt som tilleggstall.

Så teorien min stemmer faktisk med at det er lavere tall som kommer enn høye (regner tall fra 1 til 15 ca) men det er ikke så stor forskjell som jeg trodde..

Kilde: https://www.norsk-tipping.no/gar/wco?event=THENUMBERIS&game_id=1

Sist redigert:

Knut

Medlem
Er det hjul? Mente det var luft som fikk kulene til å blande seg nå.
Vinnersjansene er vel også 1 til 5 mill eller noe i Lotto, og en til 20 mill for viking lotto. Og jo mere de reklamerer for gull lotto osv, jo mindre blir vel sjansene.

Spill heller lyntoto. :)

Sist redigert:

OldHP

Medlem
Økte tidsperioden

Økte tidsperioden fra 1986 til 2010 og resultatet blir mye jevnere.

3609 ganger er tall fra 1 til 17 trekt.

3610 ganger er tall fra 18 til 34 trekt.

1324 ganger er tall fra 1 til 17 trekt som tilleggstall.

1303 ganger er tall fra 18 til 34 trekt som tilleggstall.

So teorien min er ikke til noe nytte utifra de siste tallene ovenfor

Knut: Så hjulene spinner ikke lenger men det er luft som blåses? Hvor lenge har det vært praksis?

zapotek

Medlem
Rekken 1,2,3,4,5,6 og 7 har like god (les dårlig) sjanse til å gå inn som alle andre kombinasjoner.

Topp