Har du vunnet i lotto?

OldHP

Medlem
Lol

Det er et av de viktigste spørsmålene her på WF for tiden. Kan noen være så snill å finne ut det litt faderlig fort?

Vel, om det har blitt en forandring i hvordan lotto trekkes siste årene så kan jeg jo ikke bruke statistikken fra 1986men fra da endringene begynte. Noe som kan føre til at teorien min blir forsterket og hvem vil ikke vinne millioner?
 

selbekk

Medlem
jeg spiller aldri lotto uten den innstillingen at jeg kommer til å vinne. Jeg går gjerne rundt og planlegger hvordan jeg skal bruke pengene også ;-)
 

Bjørnar

Gründer
merkelig hvordan jeg har det; de gangene det er noe trangt på kontoen, så er sjansen større for at man slenger inn en kupong enn ellers.

har ikke vunnet en krone. hadde ti rette på tippingen for mange år siden, men da var det selvsagt ingen utbetaling.

forresten, vant en marsipankake for 20 år siden på lokalradioen, teller det? tror rett svar var bobbysocks...
 

Web2000

Medlem
Jeg ringte kontofonen min for et par uker siden og til min store overraskelse hadde jeg 15,5 millioner på konto. Jeg tenkte øyeblikkelig på den 5 ukers kuponger jeg leverte et par uker tidligere samtidig som jeg stusset på hvorfor Norsk tipping ikke hadde ringt og informert meg (dette var på en fredag). Jeg ringer kontofonen på ny, jo ganske riktig. Jeg har faktisk 15,5 mill på bok. Jeg skyndter meg hjem og sjekker nettbanken i håp om at det står "overføring fra Norsk Tipping" på transaksjonen. Det gjorde det ikke. Det stod bare et lang nummer. Pengene hadde kommet inn på konto tirsdagen samme uke. Jeg skrur ned forventningene mine betraktelig og lever som normalt (men som mange millionær) til mandag. Jeg ringer da banken min for å høre hvor pengene stammer fra. Hun i andre enden blir nokså overrasket og har ikke noen gode svar enn at pengene kommer fra en utenlandstransaksjon. Jeg tuller litt å sier at da er det nok bare onkelen min i USA som har overført forskudd på arv. Hun sier hun skal sjekke det opp og komme tilbake til meg. 5 minutt senere ringer hun opp. Banken har gjort en feiltransaksjon og jeg er ikke lenger mangemillionær. Jeg har faktisk 4500 i minus på konto fordi jeg har brukt litt cash i helgen :)

Snipp snapp snute så var det sanne lottoeventyret for min del ute.
 

Web2000

Medlem
Og by the way! Jeg leverer 5 ukers kuponger på både lotto og vikinglotto fast nå!. For hvis banken min kan overføre 15,5 mill ved en feil til min konto, ja da kan jeg jammen vinne 15,5 mill i lotto også. Jeg tipper sannsynligheten er omtrent lik :)
 

selbekk

Medlem
jeg spiller en gang i uken på powerball i usa... er vel omtrent null i odds for å vinne, men hey, er man heldig så kan man jo gjøre som reklamene sier - kjøpe seg en privat øy.
 

Mortenxx

Medlem
Premie 815 kroner idag for en innsats på 140 kroner.
1 x 4. premie (5 rette) 215 kr
12 x 5. premie (4 + 1) 600 kr

Jeg har kun vunnet småpremier i Lotto siden 1986, opptil omtrent en 1000-lapp som høyeste premie. Eneste unntak er omtrent 10.000 kroner i 1988 som andel i et tippelag med 10 personer. Innsats pr. uke i diverse spill er 500 kroner de siste 2 årene, men 100-200 kroner i tidligere år.

Innsats:
Keno 280
Lotto 172
Viking 28
Joker 20

Premier:
Vikinglotto: Kun småpremier, høyeste premie 1200 kroner (i september 2010)
Joker: Høyeste premie 2200 kroner
Keno: Høyeste premie 4800 kroner (i september 2010)
Extra: "Pensjonistspill" som jeg aldri har hatt sansen for.
 

eplebiten

Medlem
Etter at jeg studerte kaosteori/kompleksitetsteori på hovedfagsstudiene, så la jeg fra meg alle illusjoner om å bli rik på lotto. Nei, så lenge jeg ikke kan bruke statistikk til å forbedre muligheten til å vinne, så prøver jeg heller ikke.


På bettingen derimot tjener jeg nå ca. 1000 kroner uken. (Satte inn 500 kroner for ett år siden, og har ikke satt inn noe mer på bettingkontoen.)
 
Topp