Dag Frogner
Supermedlem
Jeg skal omsider snart lansere en ny versjon av frognermedia.no, men jeg får ikke helt bestemt meg om jeg burde ha prisene mine på nettsiden eller ikke. Det er jo ikke alltid lett å sette en fast pris på en komplett nettside eller en SEO-jobb f.eks, fordi dette jo i stor grad avhenger av hvor mye jobb det er og dette vil variere veldig fra kunde til kunde. Jeg har hatt kunder med èn enkelt side og kunder med kalkulatorer som krever en del programering.
Derfor kan en pris som står på nettsiden virke mot sin hensikt tenker jeg, spesielt om prisen skulle vise seg å bli en del høyere enn oppgitt på nettsiden, selvom man skriver "fra xxx".
På en annen side tenker jeg at dersom det kun står "ta kontakt for et tilbud" så vil mange klikke seg videre, fordi de gjerne vil vite litt om kostnader før de rett og slett gidder å løfte opp røret.
Jeg ser at ingen av de store (og de litt mindre) firmaene som driver med f.eks SEO, design og annonsering har priser på nettsiden og oppfordrer heller kundene til å ta kontakt. Men jeg har vel også en teori om at kundene deres er ganske store, og dermed ikke nødvendigvis syntes pris er like viktig som Hansen Elektro som er min potensielle kunde, og som ikke har all verdens å bruke på dette. Derfor syntes han det er fint å vite litt om kostnader før han tar kontakt.
De store kundene som har budsjett på en jobb på f.eks 100.000 - 200.000 er vel heller mer opptatt av kvaliteten og ikke nødvendigvis pris og bruker derfor litt tid på å ta kontakt med forskjellige firmaer, mens Hansen bare vil få jobben gjort til en best mulig pris.
Hva tenker dere om dette? Hva er fordelen / bakdelen med å ha synlige priser eller ikke?
Derfor kan en pris som står på nettsiden virke mot sin hensikt tenker jeg, spesielt om prisen skulle vise seg å bli en del høyere enn oppgitt på nettsiden, selvom man skriver "fra xxx".
På en annen side tenker jeg at dersom det kun står "ta kontakt for et tilbud" så vil mange klikke seg videre, fordi de gjerne vil vite litt om kostnader før de rett og slett gidder å løfte opp røret.
Jeg ser at ingen av de store (og de litt mindre) firmaene som driver med f.eks SEO, design og annonsering har priser på nettsiden og oppfordrer heller kundene til å ta kontakt. Men jeg har vel også en teori om at kundene deres er ganske store, og dermed ikke nødvendigvis syntes pris er like viktig som Hansen Elektro som er min potensielle kunde, og som ikke har all verdens å bruke på dette. Derfor syntes han det er fint å vite litt om kostnader før han tar kontakt.
De store kundene som har budsjett på en jobb på f.eks 100.000 - 200.000 er vel heller mer opptatt av kvaliteten og ikke nødvendigvis pris og bruker derfor litt tid på å ta kontakt med forskjellige firmaer, mens Hansen bare vil få jobben gjort til en best mulig pris.
Hva tenker dere om dette? Hva er fordelen / bakdelen med å ha synlige priser eller ikke?