Google+ blir som Twitter; kun interessant for media- og markedsføringsfolk.
Vanlige folk holder seg til Facebook og kommer aldri til å joine Twitter/Google+
Vanlige folk holder seg til Facebook og kommer aldri til å joine Twitter/Google+
Største problemet med Google+ er at det ikke er folk der i mine øyne. Får min dose diskusjoner og artikkelanbefalinger på Twitter, og det sosiale dekkes av FB. Google+ kunne vært kjekt sikkert, men all den tid under en tiendedel av de jeg har invitert til Google+ har takket ja, tar jeg det som et tegn at det ikke er interessant for mine venner og bekjente. Og da er det heller ikke spesielt spennende for meg.
Google+ er ikke et sted for å prate med vennene dine, men for å kommunisere med personer som deler dine interesser fra hele verden, og få nyheter om dette.
Du har misforstått poenget. Google+ er ikke et sted for å prate med vennene dine, men for å kommunisere med personer som deler dine interesser fra hele verden, og få nyheter om dette. I motsetning til twitter er det ekte navn på brukerne og derfor mye mindre spam, som i seg selv er grunn nok til å bytte. I tillegg er det mye mer visuellt enn twitter siden du ser bilder og videoer rett inn i streamen, uten å trenger klikke inn på linker. Dette kan høres ut som en bagatell, men så mye information overload som er idag blir slike bagateller ganske gigantiske i lengden. Ikke minst er det mer fleksibelt enn twitter med hensyn at du kan skrive og lese så lange artikler du ønsker, og dermed få mer indepth informasjon. Så du kan si: det er som twitter, bare mye bedre.
For å finne folka må du legge dem til i sirkler
Har ingen spam i min twitter-feed, jeg. Og jeg har brukt mye tid og krefter på å bygge den opp med folk jeg synes er spennende. Gidder ikke gjøre det samme på Google+ når det er så lav andel av min omgangskrets (som jeg omgås fordi jeg synes er spennende og deler interesser med) velger å bli medlem.
Om Google gradvis tar over hele markedet pga. suverene funksjoner, elller om Facebook og andre klarer å forbedre sine funksjoner til å bli like bra gjenstår å se.