Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google+ blir vel et must

Jeg syns Google+ er genialt. Fantastisk brukervennlighet, masse engasjerte brukere og mye høyere nivå på det som postes enn jeg har funnet andre steder.

Er det et emne du er interessert i, skriv inn søkeordet og du finner innlegg skrevet om dette for noen sekunder sider. Du kan dermed lynraskt connecte med andre som er interessert i nøyaktig samme emne real time. Sirkelsystemet er enkelt og effektiv som pokker, for ikke å nevne Google hangouts, som gir mulighet til å hoste online events som du også kan lage video av å legge ut på youtube.

For global nettverksbygging basert på felles interesser finnes det ikke noe bedre system enn google+ idag. Hvis det i det hele tatt er noen fremtid for menneskeheten så er globale organisasjoner basert på felles interesser veien det vil gå. Når den utslitte vekst - og forbruksøkonomien kollapser for full musikk, som forhåpentligvis skjer snart, er det ikke så mange alternativer;)
 
Sist redigert:

kongen

kongemedlem
Google+ blir som Twitter; kun interessant for media- og markedsføringsfolk.
Vanlige folk holder seg til Facebook og kommer aldri til å joine Twitter/Google+
 
Google+ blir som Twitter; kun interessant for media- og markedsføringsfolk.
Vanlige folk holder seg til Facebook og kommer aldri til å joine Twitter/Google+

Du kan jo se på facebook som en egen sirkel i samme generelle system: Sirkelen for uformell sosialisering med familie og venner innenfor samme geografiske område som deg selv.

Google+ og twitter blir en del av systemet for kontakt med folk som har samme interesser som deg selv uavhengig av geografisk sted.
 

picxx

Well-Known Member
Når folk går lei av facebook er det nok ikke G+ de kommer til å kaste seg over.
Twitter er et helt annet dyr.
 

namaste

Medlem
Største problemet med Google+ er at det ikke er folk der i mine øyne. Får min dose diskusjoner og artikkelanbefalinger på Twitter, og det sosiale dekkes av FB. Google+ kunne vært kjekt sikkert, men all den tid under en tiendedel av de jeg har invitert til Google+ har takket ja, tar jeg det som et tegn at det ikke er interessant for mine venner og bekjente. Og da er det heller ikke spesielt spennende for meg.
 
Største problemet med Google+ er at det ikke er folk der i mine øyne. Får min dose diskusjoner og artikkelanbefalinger på Twitter, og det sosiale dekkes av FB. Google+ kunne vært kjekt sikkert, men all den tid under en tiendedel av de jeg har invitert til Google+ har takket ja, tar jeg det som et tegn at det ikke er interessant for mine venner og bekjente. Og da er det heller ikke spesielt spennende for meg.

Du har misforstått poenget. Google+ er ikke et sted for å prate med vennene dine, men for å kommunisere med personer som deler dine interesser fra hele verden, og få nyheter om dette. I motsetning til twitter er det ekte navn på brukerne og derfor mye mindre spam, som i seg selv er grunn nok til å bytte. I tillegg er det mye mer visuellt enn twitter siden du ser bilder og videoer rett inn i streamen, uten å trenger klikke inn på linker. Dette kan høres ut som en bagatell, men så mye information overload som er idag blir slike bagateller ganske gigantiske i lengden. Ikke minst er det mer fleksibelt enn twitter med hensyn at du kan skrive og lese så lange artikler du ønsker, og dermed få mer indepth informasjon. Så du kan si: det er som twitter, bare mye bedre.

For å finne folka må du legge dem til i sirkler:)
 

kongen

kongemedlem
Google+ er ikke et sted for å prate med vennene dine, men for å kommunisere med personer som deler dine interesser fra hele verden, og få nyheter om dette.

Jeg tror aldri Google+ blir slik du forespeiler deg. Jeg tror ikke folk hopper på Google+ for å kommunisere med andre om sine interesser, det være seg hundedressering, skinnvestlapping, grillpølsegrilling, frisbeekasting, panfløytespilling etc. Da joiner de heller grupper på Facebook.

Google+ blir kun for media- og markedsføringsfolk. Og kanskje programerings- og datanerder. Men ikke til vanlige folk med vanlige interesser. Da holder de seg til Facebook.
 

namaste

Medlem
Du har misforstått poenget. Google+ er ikke et sted for å prate med vennene dine, men for å kommunisere med personer som deler dine interesser fra hele verden, og få nyheter om dette. I motsetning til twitter er det ekte navn på brukerne og derfor mye mindre spam, som i seg selv er grunn nok til å bytte. I tillegg er det mye mer visuellt enn twitter siden du ser bilder og videoer rett inn i streamen, uten å trenger klikke inn på linker. Dette kan høres ut som en bagatell, men så mye information overload som er idag blir slike bagateller ganske gigantiske i lengden. Ikke minst er det mer fleksibelt enn twitter med hensyn at du kan skrive og lese så lange artikler du ønsker, og dermed få mer indepth informasjon. Så du kan si: det er som twitter, bare mye bedre.

For å finne folka må du legge dem til i sirkler:)

Har ingen spam i min twitter-feed, jeg. Og jeg har brukt mye tid og krefter på å bygge den opp med folk jeg synes er spennende. Gidder ikke gjøre det samme på Google+ når det er så lav andel av min omgangskrets (som jeg omgås fordi jeg synes er spennende og deler interesser med) velger å bli medlem.
 
Har ingen spam i min twitter-feed, jeg. Og jeg har brukt mye tid og krefter på å bygge den opp med folk jeg synes er spennende. Gidder ikke gjøre det samme på Google+ når det er så lav andel av min omgangskrets (som jeg omgås fordi jeg synes er spennende og deler interesser med) velger å bli medlem.

Mange tenkte slik om twitter i starten også, mens de som var forutseende etablerte brands sterkt med lite innsats fordi det fortsatt var wild west.

Hvilket brand som vil dominere fremtiden er vanskelig å si, men det interessante er hva google+ har som er unikt: Sirkler og google hangouts.

Det ene er en ny og mye enklere måte å sortere informasjon og prioritere informasjonskilder. Det andre er muligheten til gratis online videokonferanser med alle mennesker over hele jordkloden. Hva kommer dette til å bety for business de neste ti årene?

Om Google gradvis tar over hele markedet pga. suverene funksjoner, elller om Facebook og andre klarer å forbedre sine funksjoner til å bli like bra gjenstår å se. Men jeg kan garantere deg en ting: facebook vil være sjanseløse på sikt hvis de bare passivt sitter og ser på det google holder på med, og så dumme kommer de ikke til å være. Derfor vokser disse globale sosiale systemene nå frem i ekspressfart.

Den virkelige gamechangeren kommer når hele økonomien og til og med vitenskap, kunst og underholdning intergreseres i de sosiale systemene i nye supereffektive hybridkonstruksjoner. Da kommer alt til forandre seg!
 
Sist redigert:

kongen

kongemedlem
Om Google gradvis tar over hele markedet pga. suverene funksjoner, elller om Facebook og andre klarer å forbedre sine funksjoner til å bli like bra gjenstår å se.

Google har ikke sjanse i det heletatt som et sosialt nettverk for vanlige folk fordi Google har brandet seg som "en plass for å finne informasjon"

Facebook vinner garantert fordi de har brandet seg som "en plass for å snakke med venner"

Derfor så spiller det ingen rolle hvor overlegne funksjonene til Google+ blir fordi Google kommer alltid til å bare være "en plass for å finne informasjon", og aldri "en plass for å snakke med venner".

Google Video hadde null sjanse mot Youtube.
Google Deals kommer aldri til å bli en Groupon.
Google News kommer aldri til å hamle opp med VG.
Google+ kan aldri overta for Facebook.

Google bare vasker ut merkenavnet sitt til ingenting og Yandex kommer å overtar tronen som søkemotor.

Youtube, Groupon, VG og Facebook kommer alltid til å trone på toppen over Google i sine marked.
 
Sist redigert:
Topp