Jeg skal nå søke etter forskningspenger for å forske på metoder til å varme opp jordkloden slik at vi ikke får en ny istid. Hvor mye tror dere jeg kan få fra miljøfriken Erik Solheim?
Jeg har null trua på global oppvarming. Det er nok global nedkjøling som foregår.
En standupkomiker hadde en artig punchlinje på akkurat den der:
Jeg er så lei av at folk går rundt og sier at global oppvarming tror de ikke på fordi det har vært en så varm vinter. Folk må lære seg at klima er globalt, mens vær er lokalt. Å si at det ikke er en klimakrise på bakgrunn av at været i Oslo har vært varmere enn normalt, er som å si at det umulig kan være matmangel i verden for æ e jo en feit jævel.
Det er vel nå en overveldende solid konsensus om at klimaendringene ER menneskeskapte.
Det jeg henviser til er at det er en overveldende konsensus hos vitenskapsfolk om at klimaendringene er menneskeskapte.
Spiller det egentlig en rolle hvorvidt global oppvarming er menneskeskapt eller ikke? Så lenge det er en sjanse for at ting kan bli bedre av at vi drastisk legger om vanene våre, burde vi ikke gjøre det - selv om vi ikke er 100 % enige om hvorvidt det er disse vanene som påvirker miljøet?
Se for deg at du går til legen, og han forteller deg at du har fått en sykdom, men på grunn av en feil i apparatene hans er han ikke sikker på hvilken sykdom det er. Det er enten sykdom X, eller sykdom Y. Dersom det er sykdom Y, kommer den til å forsvinne av seg selv i løpet av de neste to månedene. Dersom det er sykdom X, betyr det at du er hyperallergisk mot cheeseburgere, og hvis du spiser flere cheeseburgere, kommer du til å dø.
Hvis du fikk en slik beskjed, ville du da fortsatt å spise cheeseburgere?
Jeg misunner de som blir født i år 3000 og får oppleve palmer, deilig temperatur og hvit sand i Norge.