Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Global oppvarming my ass

kongen

kongemedlem
Jeg har null trua på global oppvarming. Det er nok global nedkjøling som foregår. Jeg skal nå søke etter forskningspenger for å forske på metoder til å varme opp jordkloden slik at vi ikke får en ny istid. Hvor mye tror dere jeg kan få fra miljøfriken Erik Solheim?
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Kongen: isen kom veldig sent i år, til tross for at det har vært iskaldt ute. Fortsatt er det utrygt å gå på isen rundt omkring.

Det er fordi sjøen/vannet har vært enormt varm i vinter. Og det er det global oppvarming gjør. Om sjøen her oppe i nord blir for varm, så vil det fucke opp Golf-strømmen, og hva skjer da? ISTID!!!

jaja, da får vi hvertfall møte Sid og gjengen :p


(Men ja, jeg er av gruppen som tror dette skjer naturlig uten hjelp av mennesker, siden det har skjedd mangen ganger før også) :p
 

picxx

Well-Known Member
Jeg skal nå søke etter forskningspenger for å forske på metoder til å varme opp jordkloden slik at vi ikke får en ny istid. Hvor mye tror dere jeg kan få fra miljøfriken Erik Solheim?

Forsøk med planting av kanalopetrær i antarktis så vil det nok vanke noen millioner.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg har null trua på global oppvarming. Det er nok global nedkjøling som foregår.

En standupkomiker hadde en artig punchlinje på akkurat den der:

Jeg er så lei av at folk går rundt og sier at global oppvarming tror de ikke på fordi det har vært en så varm vinter. Folk må lære seg at klima er globalt, mens vær er lokalt. Å si at det ikke er en klimakrise på bakgrunn av at været i Oslo har vært varmere enn normalt, er som å si at det umulig kan være matmangel i verden for æ e jo en feit jævel.
 

Santo

Active Member
En standupkomiker hadde en artig punchlinje på akkurat den der:

Jeg er så lei av at folk går rundt og sier at global oppvarming tror de ikke på fordi det har vært en så varm vinter. Folk må lære seg at klima er globalt, mens vær er lokalt. Å si at det ikke er en klimakrise på bakgrunn av at været i Oslo har vært varmere enn normalt, er som å si at det umulig kan være matmangel i verden for æ e jo en feit jævel.

Godt sagt, og et godt poeng det der :D
 

eplebiten

Medlem
Nå må man også huske på at det er snakk om de snakker om en økning i gjennomsnittstemperaturen, og dermed kan man godt få variasjoner i løpet av et år.

Nå er vel også mye av diskusjonen ikke om gjennomsnitsstemperaturen vil endre seg, men hva som er årsaken for endringen.
 

hansson

Langveisfarende
Det er vel nå en overveldende solid konsensus om at klimaendringene ER menneskeskapte. Når verdens fremste forskere slår seg sammen og mener at dette er tilfelle bør kanskje vi Stutumer oppe på berget begynne å lytte. Det er ikke sånn at majoriteten av vitenskapsmenn og -kvinner skifter mening over natta, og for at noe skal kunne "bevises" vitenskapelig kreves det ganske heftig dokumentasjon gjennom sinnsykt mye forskning.

Dette er også årsaken til at mye alternativ medisin som mange faktisk har opplevd funker ikke har blitt offisielt godtatt, da det skal store mengder data og rene statistiske tall til før det kan anses som vitenskapelig korrekt. Dermed er vitenskapen/medisinen faktisk ofte de mest konservative av alle krefter som er involvert i å finne ut om årsakssammenhenger.

Med dette i bakhodet burde det være enkelt å slutte seg til at klimaendringene trolig har kommet mye lengre enn vitenskapsfolkene kan innrømme med sin yrkesstolthet i behold.
 

kongen

kongemedlem
Det er vel nå en overveldende solid konsensus om at klimaendringene ER menneskeskapte.

Og jorda var flat. Pluto var en planet. Ford var dum. Og Edison var en tulling. Tror nok kanskje det er andre større faktorer som spiller inn på klodens temperatur enn menneskene. Husk at det har vært palmer på Grønnland...
 

hansson

Langveisfarende
Det er nok en overveldende stor konsensus blant folk flest (les: sauene) at jorda er flat og at klimaendringene ikke er menneskeskapte og at at det er plass til å drite i våre egne bukser i mange hundre år til. Det jeg henviser til er at det er en overveldende konsensus hos vitenskapsfolk om at klimaendringene er menneskeskapte. Det glemte jeg å presisere.

Sammenligningen din med at jorda var flat er historieløs og snudd på hodet. Det var vitenskapsmennene som først pekte på at jorda ikke var flat. Nå peker de på at klimaendringene er menneskeskapte, og du avviser dem. Du står altså på lag med menigmann mot vitenskapen. Trodde du det var bøndene i Bayern som først skjønte at jorda var sfærisk?

At det store flertallet av jordens befolkning ikke hører på flertallet av forskerne så lenge det ikke gagner deres umiddelbare primærbehov er ingen bombe. Selv mener jeg at det er en tabbe å overse at tendensen de siste årene har vært at flertallet av forskerne som jobber med klimaspørsmål har flyttet seg FRA å være skeptiske til teorier om menneskeskapte endringer TIL å se at vitenskapelig materiale beviser teorien som fakta.
 

kongen

kongemedlem
Sist redigert:
Spiller det egentlig en rolle hvorvidt global oppvarming er menneskeskapt eller ikke? Så lenge det er en sjanse for at ting kan bli bedre av at vi drastisk legger om vanene våre, burde vi ikke gjøre det - selv om vi ikke er 100 % enige om hvorvidt det er disse vanene som påvirker miljøet?

Se for deg at du går til legen, og han forteller deg at du har fått en sykdom, men på grunn av en feil i apparatene hans er han ikke sikker på hvilken sykdom det er. Det er enten sykdom X, eller sykdom Y. Dersom det er sykdom Y, kommer den til å forsvinne av seg selv i løpet av de neste to månedene. Dersom det er sykdom X, betyr det at du er hyperallergisk mot cheeseburgere, og hvis du spiser flere cheeseburgere, kommer du til å dø.

Hvis du fikk en slik beskjed, ville du da fortsatt å spise cheeseburgere?
 

kongen

kongemedlem
Spiller det egentlig en rolle hvorvidt global oppvarming er menneskeskapt eller ikke? Så lenge det er en sjanse for at ting kan bli bedre av at vi drastisk legger om vanene våre, burde vi ikke gjøre det - selv om vi ikke er 100 % enige om hvorvidt det er disse vanene som påvirker miljøet?

Se for deg at du går til legen, og han forteller deg at du har fått en sykdom, men på grunn av en feil i apparatene hans er han ikke sikker på hvilken sykdom det er. Det er enten sykdom X, eller sykdom Y. Dersom det er sykdom Y, kommer den til å forsvinne av seg selv i løpet av de neste to månedene. Dersom det er sykdom X, betyr det at du er hyperallergisk mot cheeseburgere, og hvis du spiser flere cheeseburgere, kommer du til å dø.

Hvis du fikk en slik beskjed, ville du da fortsatt å spise cheeseburgere?

Cheesburgere er for homser. Hamburgere er for menn. Dessuten ville jeg elske at det ble varmere. Jeg misunner de som blir født i år 3000 og får oppleve palmer, deilig temperatur og hvit sand i Norge.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg misunner de som blir født i år 3000 og får oppleve palmer, deilig temperatur og hvit sand i Norge.

Det eneste negative er selvsagt plassmangel.
Med 14 millioner samlet på toppen av galdhøpiggen og snøhetta blir det nok litt krangling om de beste solstolene.
 
Topp