Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gjøre bilde raskere å laste ned

selbekk

Medlem
tror det har noe med å lure en eller annen part her - usikker på hvilken. En eller annen part oppfatter i alle fall en eller annen del av dette som en annen server. Uvisst why, men det funker visstnok, såvidt jeg husker.
 

selbekk

Medlem
hadde du gjort det, ville jeg vært overrasket. For å være ærlig vet jeg ikke hvordan jeg kan forklare det, men det funker i alle fall ;-)
 

Nutz

Med lem
Men hva er poeng med å hente filene fra subdomene? Hvis filene ligger på en annen server er det vel bare å legge dem i et annets domenets undermappe?
Subdomene på egen server er bare dumt med tanke på hastighet.
Blir det samme som å ta av seg skoene å holde dem i hånda når man klatrer opp på badevekta og tro man veier mindre.

Nei, hvis man sliter med at bildematerialet laster treigt, så har man en utfording med de fleste servere. Upraktisk å ha bildene på en annen kjapp server også for den som skal lage artikkel.
 

selbekk

Medlem
Nutz, som du ser her er det snakk om en del av designet som evnt. blir reallokert. Åpenbart ville det vært upraktisk å ha bilder fra innhold generelt (som f.eks. artikler) distribuert, men det var som sagt ikke saken her.
 

tyr897

Medlem
Nå har ikke jeg lest hele diskusjonen her, men tenkte jeg kunne presisere fordelene med å serve statiske filer fra et subdomene.

* Dersom du ikke setter cookies som gjelder for alle subdomener, sparer du litt tid og båndbredde på at cookies ikke sendes med hvert request. Setter du domain-wide cookies, må du bruke et eget domene.
* To forskjellige hostnames øker antallet parallelle tilkoblinger browseren har mot serveren.

Ulempen er selvsagt oppsett og at det kreves et ekstra DNS-oppslag. Om dette lønner seg eller ei kommer an på hvor mange elementer du har. Dersom du går for et eget hostname for statiske filer, kan du gjerne benytte en CDN for ytterligere hastighetsbesparelser dersom du har mye besøkende fra ulike steder i verden.
 
Topp