kongen
kongemedlem
Ser vi døden av tradisjonelle tv-kanaler snart?
Tv-kanaler lever av å vise reklame. Men alle som ser på tv hater reklamepauser. Alle spoler derfor over tv-reklame når de kan. De tar opp filmer og serier med sin dvr-boks og ser på de når det passer seg selv. Og spoler over reklamepausene.
Vanlig tv-reklame mister derfor mye av effekten og annonsører ser etter andre måter å kjøpe annonsevisninger på fordi færre og færre legger merke til tradisjonell tv-reklame.
Produktplasseringer inne i selve programmet er noe som kommer mer og mer, fordi reklamen kan ikke spoles over.
Det er 2 typer produktplasseringer. En hvor produktet skrives inn i handlingen av programmet:
Bing
Windows
Subway
Netflix
Honda
Og en annen type hvor man legger inn produktplasseringer etter at programmet er ferdig laget.
Annonsepenger flyttes fra tradisjonell tv-reklame til produktplasseringer. Det betyr at de som produserer disse crappy tv-seriene vil bli vinnerne og tv-kanalene taperne.
Tv-kanalene må derfor senke prisene på reklamevisninger for at annonsører skal gidde å kjøpe tradisjonell tv-reklame, og for å opprettholde inntektene så må tv-kanalene ha enda lengre reklamepauser, noe som jager folk bort til "kanaler" som ikke avbryter program med reklamepauser, type Netflix og HBO.
Reklameinntekter flyttes fra tv-kanaler (innholdskringkastere) til produksjonsselskap (innholdseiere), og tv-titterne flyttes fra tv-kanaler til Netflix/HBO.
Kommer TV2, TVNorge og TV3 til å overleve 10 år til?
Tar tv-kanalene livet av seg selv med de lange reklamepausene?
Tv-kanaler lever av å vise reklame. Men alle som ser på tv hater reklamepauser. Alle spoler derfor over tv-reklame når de kan. De tar opp filmer og serier med sin dvr-boks og ser på de når det passer seg selv. Og spoler over reklamepausene.
Vanlig tv-reklame mister derfor mye av effekten og annonsører ser etter andre måter å kjøpe annonsevisninger på fordi færre og færre legger merke til tradisjonell tv-reklame.
Produktplasseringer inne i selve programmet er noe som kommer mer og mer, fordi reklamen kan ikke spoles over.
Det er 2 typer produktplasseringer. En hvor produktet skrives inn i handlingen av programmet:
Bing
Windows
Subway
Netflix
Honda
Og en annen type hvor man legger inn produktplasseringer etter at programmet er ferdig laget.
Annonsepenger flyttes fra tradisjonell tv-reklame til produktplasseringer. Det betyr at de som produserer disse crappy tv-seriene vil bli vinnerne og tv-kanalene taperne.
Tv-kanalene må derfor senke prisene på reklamevisninger for at annonsører skal gidde å kjøpe tradisjonell tv-reklame, og for å opprettholde inntektene så må tv-kanalene ha enda lengre reklamepauser, noe som jager folk bort til "kanaler" som ikke avbryter program med reklamepauser, type Netflix og HBO.
Reklameinntekter flyttes fra tv-kanaler (innholdskringkastere) til produksjonsselskap (innholdseiere), og tv-titterne flyttes fra tv-kanaler til Netflix/HBO.
Kommer TV2, TVNorge og TV3 til å overleve 10 år til?
Tar tv-kanalene livet av seg selv med de lange reklamepausene?