Jeg er litt usikker på hvilket underforum som vil være korrekt for dette, så om jeg har valgt feil beklager jeg på forhånd.
La meg først si rett ut at dette er noe jeg vet svært lite om, så om spørsmålet fremstår som idiotisk eller åpenbart, ber jeg likevel om seriøse og lettfattelige svar. Kort fortalt: Jeg arbeider ikke normalt som skribent og er ansatt i annet yrke. Med andre ord har jeg ikke registrert enkeltmannsforetak eller lignende. Imidlertid er en større norsk nettside interessert i å få meg til å skrive en artikkel for dem om et tema jeg besitter mye kunnskap om. Det jeg lurer på er rett og slett hvordan jeg rent praktisk skal håndtere dette, med tanke på betaling, evt. skriftlig avtale/kontrakt, skatt, etc. Kan noen her hjelpe meg med en kjapp veiledning?
La meg først si rett ut at dette er noe jeg vet svært lite om, så om spørsmålet fremstår som idiotisk eller åpenbart, ber jeg likevel om seriøse og lettfattelige svar. Kort fortalt: Jeg arbeider ikke normalt som skribent og er ansatt i annet yrke. Med andre ord har jeg ikke registrert enkeltmannsforetak eller lignende. Imidlertid er en større norsk nettside interessert i å få meg til å skrive en artikkel for dem om et tema jeg besitter mye kunnskap om. Det jeg lurer på er rett og slett hvordan jeg rent praktisk skal håndtere dette, med tanke på betaling, evt. skriftlig avtale/kontrakt, skatt, etc. Kan noen her hjelpe meg med en kjapp veiledning?